HF0186z Projektové řízení pro hudební produkci

Hudební fakulta
zima 2024
Rozsah
2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Zuzana Ježková (přednášející)
Garance
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška. Absolvování předmětu Projektový management v bakalářském stupni studia, příp. předmět s obdobným zaměřením na jiné VŠ.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti projektového řízení získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí moderní metody řízení projektů (SCRUM, Kanban, management 3.0 a další). Seznámí se s konkrétními technikami pro výběr a řízení projektů v kontextu celé organizace. Naučí se zvládat specifické situace na projektech (řízení změn, řešení krizí).
Výstupy z učení
Student
dokáže popsat techniky agilního řízení projektů;
dokáže vysvětlit rozdíl mezi agilním a vodopádovým řízením;
dokáže popsat vhodný postup pro zavádění změn;
dokáže popsat vhodný postup pro implementaci projektového managementu jako způsobu řízení v organizaci;
zná metody pro porovnání přínosů a návratnosti projektů;
umí používat agilní metody řízení projektů;
umí vytvořit studii proveditelnosti projektu;
chápe pro které projekty je vhodné použít agilní nebo vodopádové řízení projektů;
je schopen ve vhodných situacích použít techniky managementu 3.0;
umí efektivně a konkrétně zadat práci členům projektového týmu, včetně použití vhodného softwarového nástroje.
Osnova
  • Agilní metody řízení projektů (SCRUM, Kanban a další)
  • Řízení změn
  • Vybrané techniky řízení programu a portfolia. Projekty v kontextu strategického řízení organizace
  • Ověření příležitostí a proveditelnosti projektu.
  • Management 3.0 a jeho aplikace v projektovém řízení
  • Krize na projektu, krizový management
  • Zavádění projektového řízení do organizace
  • Zadávání a kontrola práce členů projektového týmu
Literatura
    povinná literatura
  • PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
    doporučená literatura
  • APPELO, J. Management 3.0: Leading Agile Developers, Developing Agile Leaders. 2011, 464 s. ISBN 978-0-321-71247-9. info
  • ŠOCHOVÁ, Z. Skvělý ScrumMaster: #ScrumMasterWay. 2018, 176 s. ISBN 978-80-251-4927-0. info
  • AXELOS. PRINCE2 Agile® Guidance. 2015, 360 s. ISBN 978-0-11-331467-6. info
  • VŠETEČKA, Petr. Projektové myslenie. Sprievodca súborom znalostí (anglicko-slovenské vydanie). Sr: Všetečka Petr, 2015. ISBN 978-80-971982-1-3. info
  • DOLEŽAL, Jan, Jiří KRÁTKÝ a Ondřej CINGL. 5 kroků k úspěšnému projektu. 2013, 192 s. ISBN 978-80-247-4631-9. info
  • RAABOVÁ, Tereza. Návrh certifikované metodiky pro výpočet ekonomických dopadů kulturní organizace. Praha: Institut umění, 2012. info
  • KERZNER, Harold. Project Management – A System Approach to Planning, Scheduling, and Controlling. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2009. ISBN 978-0-470-27870-3. info
  • KOTTER, J. a H. RATHGEBER. Náš ledovec se rozpouští. 2008, 160 s. ISBN 978-80-7349-100-0. info
  • KAPLAN, Robert S a DAVID P. NORTON. Balanced Scorecard: Strategický systém měření výkonnosti podniku. 4. vydání. Praha: Management Press, 2005, 267 s. ISBN 80-7261-124-0. info
  • SIEBER, Patrik. Studie proveditelnosti (metodická příručka). Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2004. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty. Student zpracovává odborné prezentace z dostupných informačních zdrojů.

Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Projektový výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Učení v životních situacích
Metody hodnocení
Předmět je zakončen zkouškou. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v určených týmech navrhnout a zpracovat námět na semestrální projekt z oblasti kultury a umění za použití agilních metod řízení projektů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky. Hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, příp. zapracování připomínek pedagoga ze společných konzultací. Je také nutné uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování praktických cvičení v průběhu semestru: 50 % hodnocení,
- závěrečný test: 50 % (slouží k ověření znalostí a dovedností studenta).
Navazující předměty
Informace učitele
V zimě 2023 proběhne blokově dle domluvy s vyučující.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: Průběžné individuální konzultace.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/HF0186z