HF:HF0186z Projektové řízení pro hudební - Informace o předmětu
HF0186z Projektové řízení pro hudební produkci
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Ježková (přednášející)
- Garance
- Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšně vykonaná přijímací zkouška. Absolvování předmětu Projektový management v bakalářském stupni studia, příp. předmět s obdobným zaměřením na jiné VŠ.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hudební produkce (program HF, Hpro:N)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti projektového řízení získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí moderní metody řízení projektů (SCRUM, Kanban, management 3.0 a další). Seznámí se s konkrétními technikami pro výběr a řízení projektů v kontextu celé organizace. Naučí se zvládat specifické situace na projektech (řízení změn, řešení krizí).
- Výstupy z učení
- Student
dokáže popsat techniky agilního řízení projektů;
dokáže vysvětlit rozdíl mezi agilním a vodopádovým řízením;
dokáže popsat vhodný postup pro zavádění změn;
dokáže popsat vhodný postup pro implementaci projektového managementu jako způsobu řízení v organizaci;
zná metody pro porovnání přínosů a návratnosti projektů;
umí používat agilní metody řízení projektů;
umí vytvořit studii proveditelnosti projektu;
chápe pro které projekty je vhodné použít agilní nebo vodopádové řízení projektů;
je schopen ve vhodných situacích použít techniky managementu 3.0;
umí efektivně a konkrétně zadat práci členům projektového týmu, včetně použití vhodného softwarového nástroje. - Osnova
- Agilní metody řízení projektů (SCRUM, Kanban a další)
- Řízení změn
- Vybrané techniky řízení programu a portfolia. Projekty v kontextu strategického řízení organizace
- Ověření příležitostí a proveditelnosti projektu.
- Management 3.0 a jeho aplikace v projektovém řízení
- Krize na projektu, krizový management
- Zavádění projektového řízení do organizace
- Zadávání a kontrola práce členů projektového týmu
- Literatura
- povinná literatura
- PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
- doporučená literatura
- APPELO, J. Management 3.0: Leading Agile Developers, Developing Agile Leaders. 2011, 464 s. ISBN 978-0-321-71247-9. info
- ŠOCHOVÁ, Z. Skvělý ScrumMaster: #ScrumMasterWay. 2018, 176 s. ISBN 978-80-251-4927-0. info
- AXELOS. PRINCE2 Agile® Guidance. 2015, 360 s. ISBN 978-0-11-331467-6. info
- VŠETEČKA, Petr. Projektové myslenie. Sprievodca súborom znalostí (anglicko-slovenské vydanie). Sr: Všetečka Petr, 2015. ISBN 978-80-971982-1-3. info
- DOLEŽAL, Jan, Jiří KRÁTKÝ a Ondřej CINGL. 5 kroků k úspěšnému projektu. 2013, 192 s. ISBN 978-80-247-4631-9. info
- RAABOVÁ, Tereza. Návrh certifikované metodiky pro výpočet ekonomických dopadů kulturní organizace. Praha: Institut umění, 2012. info
- KERZNER, Harold. Project Management – A System Approach to Planning, Scheduling, and Controlling. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2009. ISBN 978-0-470-27870-3. info
- KOTTER, J. a H. RATHGEBER. Náš ledovec se rozpouští. 2008, 160 s. ISBN 978-80-7349-100-0. info
- KAPLAN, Robert S a DAVID P. NORTON. Balanced Scorecard: Strategický systém měření výkonnosti podniku. 4. vydání. Praha: Management Press, 2005, 267 s. ISBN 80-7261-124-0. info
- SIEBER, Patrik. Studie proveditelnosti (metodická příručka). Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2004. info
- Výukové metody
- FORMY VÝUKY
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
VÝUKOVÉ METODY
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje v týmové práci při zpracování zadaných praktických cvičení. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak ostatními studenty. Student zpracovává odborné prezentace z dostupných informačních zdrojů.
Pedagog používá následující výukové metody:
- Práce s textem
- Diskusní metody
- Projektový výuka
- Skupinová a kooperativní výuka
- Samostatná práce studentů
- Kritické myšlení
- Učení v životních situacích - Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zkouškou. Pro úspěšné zakončení předmětu je třeba být účasten/účastna alespoň 80 % výuky v semináři, v určených týmech navrhnout a zpracovat námět na semestrální projekt z oblasti kultury a umění za použití agilních metod řízení projektů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky. Hodnotí se obsahová a formální úroveň práce, dodržení termínu a formy odevzdání práce, příp. zapracování připomínek pedagoga ze společných konzultací. Je také nutné uspět v závěrečném testu.
Procentuální váha hodnocení:
- zpracování praktických cvičení v průběhu semestru: 50 % hodnocení,
- závěrečný test: 50 % (slouží k ověření znalostí a dovedností studenta). - Navazující předměty
- Informace učitele
- V zimě 2023 proběhne blokově dle domluvy s vyučující.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: Průběžné individuální konzultace.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/HF0186z