HF:HF0017z Filmová tvorba II - Informace o předmětu
HF0017z Filmová tvorba II
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Rodrigo Morales (přednášející)
- Garance
- Mgr. Rodrigo Morales
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 13:30–15:05 116/3, Čt 13:30–15:05 116/3
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H70046l Filmová tvorba I.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je navázat na znalosti a dovednosti, získané v předmětu H70046l Filmová tvorba I, a dále je rozvinout formou přednášek, cvičení a samostatných úkolů, vedoucích k rozvíjení kreativity posluchače. Základní teorie je zde propojována s praxí a vědomím širšího kontextu. Cílem je realizace audiovizuální tvorby, u níž lze kombinovat práci s realitou i fikcí, a také různých přístupy jednotlivých uměleckých sfér a směrů. Výuka probíhá formou přednášek, praktických cvičení a kolektivních hodnocení výsledných projektů.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
vysvětlit teoretické, metodologické a realizační základy audiovizuálního díla,
použít teoretické znalosti při aplikaci ve vlastní tvorbě,
plánovat a realizovat samostatně tvorbu krátkometrážního audiovizuálního díla. - Osnova
- Předmět umožní studentům aplikace teoretických a praktických znalostí v oblasti audiovize a hudby v projektu, ve kterém lze experimentovat a pracovat v multidisciplinárním prostoru. Možné jsou poetické, dokumentární eseje, ale i jiné způsoby realizace.
- Projekce vybraných autorů české kinematografie a audiovize, hodnocení a diskuze. Seznámení se s jejich přístupy. Podněty pro tvorbu.
- Scriptwriting. Osobní příběhy.
- Obrazy reálné a fiktivní.
- Realizace cvičení.
- Autorská sebereflexe cvičení.
- Zhodnocení cvičení.
- Metody realizace.
- Vývoj námětu.
- Práce se zvukovými složkami. Synchron, asynchron, komentář, ruchy a filmová hudba.
- Zadání závěrečného projektu
- Literatura
- ČIHÁK, Martin, Ponorná řeka kinematografie. Praha: Nakladatelství AMU, 2013. ISBN 978-80-7331-283-1.
- VIERS, Ric The Location Sound Bible: How to Record Professional Dialog for Film and TV. Studio City, California: Michael Wiese Productions, 2012. ISBN-13: 978-1615931200.
- BARNOUW, Erik. Documentary: A History of the Non-fiction Film. New York: Oxford University Press, 1993. ISBN-13: 978-0195078985.
- BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 3., upr. vyd. Praha: Nakladatelství AMU, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
- ROSE, Jay. Producing Great Sound for Film and Video (DV Expert Series). New York: Focal Press. ISBN 978-0240809700.
- ELLIS, Jack C., MCLANE, Betsy A. A new history of documentary film. New York: Continuum Intl pub Group, 2007. ISBN 0-8264-1751-5.
- Výukové metody
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka.
- Metody hodnocení
- Zkouška. Hodnocení bude uděleno na základě docházky a splnění zadaného úkolu.
- Informace učitele
- Počet studentů je omezen na maximální počet 8.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/HF0017z