HF:HF0005z Základy hudebního managementu - Informace o předmětu
HF0005z Základy hudebního managementu I
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 2/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Eva Dittrichová (přednášející)
MgA. Barbora Mikolášiková (přednášející)
JUDr. Markéta Štěpáníková, Ph.D. (přednášející)
MgA. Gabriela Vojtičková, DiS. (přednášející) - Garance
- doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D.
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 21. 10. 17:00–19:00 006, Po 4. 11. 17:00–19:00 006, Po 25. 11. 17:00–19:00 006, Po 2. 12. 17:00–19:00 006, Po 16. 12. 17:00–19:00 006, Po 6. 1. 17:00–19:00 006, Po 13. 1. 17:00–19:00 006
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Modul 1
Kulturní trh ČR: principy fungování, základy práva a ekonomie
Podstatou modulu je seznámit studenty se základním fungováním kultury v České republice, tedy zejména s principy fungování a financování uměleckých institucí a činnosti umělců.
Modul 2
Marketing
Modul pomůže s prezentací umělce a pochopením, jak se prezentuje instituce. Seznámí se základními marketingovými nástroji a nabídne návod na tvorbu webových stránek či tiskové zprávy. - Výstupy z učení
- • Student získá základní představu o nejčastějších právních postupech a situacích, se kterými se může setkat (jeho právní postavení, základní smluvní vztahy, základní představa o autorském právu a licenčních ujednáních).
• Student je schopen popsat klíčové principy fungování hudebních institucí v ČR: zejména rozeznává rozdíl mezi zřizovanou a nezřizovanou sférou, orientuje se ve financování těchto institucí
• Student rozumí a zná základní marketingové nástroje - Osnova
- Modul 1
- Kulturní trh ČR: principy fungování, základy práva a ekonomie
- 1. Kulturní instituce ČR: základní principy fungování (filharmonie, divadlo s operním provozem, základní umělecká škola, hudební/umělecká agentura, hudební vydavatelství, hudební průmysl)
- 2. Umělec v právním prostředí: základní principy (10 zlatých právních pravidel, umělec jako zaměstnanec a umělec jako OSVČ)
- 3. Autorské právo z pohledu umělce
- 4. Základy smluvního práva pro umělce (podstatné náležitosti smlouvy, základní upozornění na nejčastější chyby a problémy).
- Modul 2
- Marketing
- 1. Úvod do marketingu, jeho základní techniky, prostředky a principy fungování – umění jako produkt? Marketing uměleckých institucí (institucionální a programový marketing), strategické plánování, typický posluchač a jeho hudební vkus
- 2. Marketing z pohledu umělce: offline (print, eventy…) a online prezentace (webové stránky, myspace, soundcloud, sociální sítě), práce s publikem a fanoušky)
- 3. PR z pohledu umělce (tisková zpráva, komunikace s novináři)
- 4. Základní principy marketingové komunikace
- Literatura
- BARANČICOVÁ, Svatava. Studie současného stavu podpory umění. Svazek I., Definice, historie, transformace, reflexe, vzdělávání a výchova. V Praze: Institut umění - Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-235-5.
- VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění. Praha: ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-402-4. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:8c141f70-ab71-11e3-9d7d-005056827e51
- NEKOLNÝ, Bohumil a Eva ŽÁKOVÁ. Studie současného stavu podpory umění. Svazek II., Financování, legislativa, sociální problematika, příjemci uměleckých děl a výkonů, mezinárodní spolupráce, stav uměleckých oborů k roku 2010. Praha: Institut umění - Divade
- zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon), v aktuálním znění
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v aktuálním znění
- zákon č. 304/2013 Sb., o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob a o evidenci svěřenských fondů, v aktuálním znění
- zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), v aktuálním znění
- BEK, Mikuláš. Konzervatoř Evropy?: k sociologii české hudebnosti. Praha: KLP, 2003. Musicologica.cz. ISBN 80-85917-99-8. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:65930400-5526-11e5-bf4b-005056827e51
- zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v aktuálním znění
- ŠKARABELOVÁ, Simona, Jarmila NESHYBOVÁ a Jaroslav REKTOŘÍK. Ekonomika kultury a masmédií. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4267-4. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:0820d170-ce67-11e5-ab98-005056827e52
- zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, v aktuálním znění
- BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
- Výukové metody
- Přednáška. Hromadná modulová výuka v blocích.
- Metody hodnocení
- Zápočet.
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/HF0005z