HF:H60199Bz Kompozice III - Informace o předmětu
H60199Bz Kompozice III
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/18. 10 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zbyněk Matějů (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 14:20–15:05 116/3, Po 18:30–19:15 114
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60197Bl Kompozice scénické a filmové hudby II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozšíření teoretických znalostí i praktických dispozic pro tvorbu scénické a filmové hudby o využití hudby nonartificiální.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• využít v rámci filmové a scénické hudby prokomponovanější hudební struktury z oblasti historické i současné artificiální hudby,
• zkomponovat alespoň v podobě kratších studií jazzovou instrumentální i vokální hudbu,
• vytvořit hudbu pro scénické nebo filmové dílo v rozsahu přibližně 20 minut s využitím jazzových prvků. - Osnova
- Hlubší procvičení současných a historických hudebních žánrů v rámci filmové a scénické hudby. Hudba nonartificiální se zaměřením na hudbu jazzovou.
- Vytvoření vlastního kompozičního řešení hudby pro scénické či filmové dílo (cca 20 minut) s využitím i nonartificiální hudby (primárně jazzové). Vytvoření písně v jazzovém žánru. Dalším studijním výstupem je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu, jehož autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU.
- Literatura
- LANDY, Leigh: Understanding the Art of Sound Organization. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2007. ISBN 978-0262529259.
- GOTTSCHALK, Jennie. Experimental Music Since 1970. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2016. ISBN 1628922478.
- URBAN, Ondřej. Instrumentář elektroakustického zvuku. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2007. ISBN 978-80-7331-115-5.
- TOOP, David. Ocean of Sound: Ambient sound and radical listening in the age of communication. London: Profile Books Ltd., 2001. ISBN 978-1852427436.
- FLAŠAR, Martin. Hudba v kontextu multimédií. In Umění a nová média. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 25–41. ISBN 978-80-210-5639-8.
- FELLINI, Federico. Amarcord [DVD]. Warner Bros., 2004.
- LANE, Cathy, CARLYLE, Angus. In The Field: The Art of Field Recording. Axminster: Uniformbooks, 2011. ISBN 978-0956855961.
- BOLTZ, Marilyn, SCHULKIND, Mathew, KANTRA, Suzanne. Effects of background music on the remembering of filmed events. [online]. In: Memory & Cognition, 19 (6), 1991 [cit. 18. 12. 2018]. Dostupné z: https://academic.csuohio.edu/kneuendorf/frames/music/Bolt
- Výukové metody
- Cvičení. Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H60199Bz