H60197Az Kompozice II

Hudební fakulta
zima 2024
Rozsah
0/2/18. 10 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
MgA. Michal Indrák, Ph.D. (cvičící)
Mgr.art. Otto Wanke, MA, PhD (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Po 17:40–19:15 115, Čt 10:10–11:45 115, Čt 15:10–16:45 113, Čt 20:10–20:55 113
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H60195Al Kompozice elektroakustické hudby I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšíření znalostí, souvisejících s potřebným teoretickým i praktickým vybavením pro činnost skladatele elektroakustické hudby, v oblasti komplikovanějšího formálního uspořádání, pokročilé modifikace zvuku efektovými procesory a využití akustických nástrojů.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvářet složitější tektonická kompoziční řešení,
• na pokročilé úrovni modifikovat zvuk efektovými procesory,
• komponovat elektroakustické skladby s větším množstvím stop,
různými metodami tvorby zvuku a zapojením akustických nástrojů v zaznamenané nebo živé podobě.
Osnova
  • Tvorba komplikovanějších formových schémat.
  • Pokročilé využití efektových procesorů.
  • Vytvoření 2 - 3 elektroakustických kompozic s větším množstvím stop a stereo výstupem v délce min. 8 minut s důrazem na umělecké parametry díla, využívajících některého z dříve aplikovaných způsobů tvorby zvuku a jednoho nebo více akustických nástrojů. Důraz je kladen zejména na rozvíjení uměleckého myšlení, polyvrstevnatost díla a kvalitní technickou realizaci.
Literatura
  • DEAN, Roger T., ed. Computer Music. New York: Oxford University Press, 2009. ISBN 978-0-19-533161-5.
  • TAZELAAR, Kees, ed. A laboratory for sonology. Haag: Koninklijk Conservatorium, 2015. ISBN 978-90-822138-2-9.
  • RATAJ, Michal. Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu: problematika vymezování tvůrčích pozic v prostředí akustických umění z pohledu domácí scény radioartu. Praha: KANT pro AMU, 2007. ISBN 9788086970318.
  • MEDEK, Ivo. Řád hudební kompozice a prostředky jeho výstavby. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-80-86928-63-0.
  • MOORE, Adrian. Sonic Art: Introduction to Electroacoustic music. New York: Routledge, 2016. ISBN 978-1-138-92501-4.
  • Computer music: History. Electronic Music [online]. [cit. 2. 5. 2016]. Dostupné z: http://electronicmusic.wikia.com/wiki/Computer_music
  • TENNEY, James. From Scratch: Writings in Music Theory. Chicago: University of Illinois Press, 2015. ISBN 978-0-252-09667-9.
  • RACLAVSKÝ, Jiří. Zkoumání obecné struktury hudební kompozice pojmem funkce [online]. [cit. 7. 6. 2016]. Dostupné z: http://www.phil.muni.cz/~raclavsky/texty/zkoumani_obecne_struktury.html
  • LEHMAN, Scott. Effects Explained: Ring Modulation [online]. Harmony Central, 1996. [cit. 13. 12. 2018]. Dostupné z: http://web.archive.org/web/20051201090154/http://www.harmony-central.com/Effects/Articles/Ring_Modulation
  • WÖRNER, Karl H. Stockhausen: Life and Work. Oakland: University of California Press, 1992. ISBN: 978-0-520-03272-9.
  • DLOUHÝ, Dan. Přehled, systemizace a zhodnocení tembrálních inovací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013. ISBN 978-80-7460-045-6
  • CURTIS, Roads. Computer Music Tutorial. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2017. ISBN: 9780262181587.
Výukové metody
Cvičení. Individuální výuka.
Metody hodnocení
Klasifikovaný zápočet.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H60197Az