HF:H60193z Ansámblová hra III - Informace o předmětu
H60193z Ansámblová hra III
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Martin Opršál (přednášející)
MgA. Jiří Levíček (přednášející)
Cyrille Alexandre Oswald (přednášející)
Mgr. Jan Přibil, DiS. (přednášející)
Marián Ševčík (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Martin Opršál
Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění (50,00 %), Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění (50,00 %) - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- H60193z/KBN: Pá 8:30–10:05 S19, M. Opršál
H60193z/KJ: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Levíček, C. Oswald, J. Přibil, M. Ševčík - Předpoklady
- H601872z Ansámblová hra II && EVER( H60193l Ansámblová hra III )
Absolvování předmětu Ansámblová hra II v bakalářském stupni. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, Hbnji:B)
- Jazzová interpretace (program HF, Hbnji:B)
- Jazzová kompozice a aranžování (program HF, Hbnji:B)
- Cíle předmětu
- Zdokonalování hry v početně malých ansámblech ustáleného obsazení.
Studenti se učí komunikaci v kolektivní hře a rozvíjejí schopnost poslouchat spoluhráče a přispívat k celkovému zvuku souboru. Bohatší obsazení oproti sólovému hraní nutí spoluvytvářet a vnímat různé zvukové barvy a jejich kombinace; přispívá též k pregnantnějšímu rytmu.
Příprava vystoupení studenta jako člena (resp. leadera) ansámblu v rámci jeho absolventského projektu. - Výstupy z učení
- Vedle již nabytých zkušeností student ovládne tyto atributy ansámblové hry:
- je rytmicky i tempově pregnantní, ale současně schopen se přizpůsobit;
- ovládá zásady ansámblového cítění (role jednotlivých hlasů);
- vnímá vlastní uměleckou osobnost v kontextu celkového výrazu souboru a dovede uplatnit své přednosti;
- dokáže zaujmout a formulovat jednoznačný názor k interpretaci různých stylů;
- je schopen vést ansámbl v přípravě na svůj absolventský projekt.
Na základě těchto zkušeností student umí být rovnocenným spoluhráčem během zkoušek i při vystoupení. Je komunikativní, otevřený a přístupný kritickým názorům ostatních členů ansámblu a aktivně přispívá ke zdárnému naplnění uměleckého záměru. - Osnova
- V návaznosti na předchozí ročník i nadále práce v malých skupinách, avšak s již ustáleným početním i personálním obsazením.
- Zvyšování umělecké kvality, technické preciznosti, vzájemné komunikace hráčů, zvukové pestrosti a vynalézavosti.
- Vnímání vlastní individuality v kontextu a hierarchii souboru.
- Schopnost interpretačně zvládnout komplikované skladby.
- Upevňování schopnosti interakce mezi sólisty a doprovodnými nástroji.
- Po předchozí poradě s pedagogem vlastní volba ansámblového repertoáru pro absolventský projekt.
- Prostor pro hraní studentských skladeb.
- Výukové metody
- Cvičení, koncertní vystoupení
- Metody hodnocení
- Zápočet
Účast ve výuce minimálně 70%
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H60193z