HF:H601872z Ansámblová hra II - Informace o předmětu
H601872z Ansámblová hra II
Hudební fakultazima 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Martin Opršál (přednášející)
MgA. Jiří Levíček (přednášející)
Cyrille Alexandre Oswald (přednášející)
Mgr. Jan Přibil, DiS. (přednášející)
Marián Ševčík (přednášející) - Garance
- prof. MgA. Martin Opršál
Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění (50,00 %), Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění (50,00 %) - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- H601872z/KBN: Pá 12:40–13:25 S19, Pá 13:30–14:15 S19, M. Opršál
H601872z/KJ: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Levíček, C. Oswald, J. Přibil, M. Ševčík - Předpoklady
- H601852z Ansámblová hra I && EVER( H601872l Ansámblová hra II )
Absolvování předmětu Ansámblová hra I v bakalářském stupni. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Hra na bicí nástroje (program HF, Hbnji:B)
- Jazzová interpretace (program HF, Hbnji:B)
- Jazzová kompozice a aranžování (program HF, Hbnji:B)
- Cíle předmětu
- Zdokonalování hry v početně malých ansámblech variabilního obsazení (duo, trio, kvarteto, kvinteto, sexteto).
Studenti se učí komunikaci v kolektivní hře a rozvíjejí schopnost poslouchat spoluhráče a přispívat k celkovému zvuku souboru. Bohatší obsazení oproti sólovému hraní nutí spoluvytvářet a vnímat různé zvukové barvy a jejich kombinace; přispívá též k pregnantnějšímu rytmu. - Výstupy z učení
- Vedle již nabytých zkušeností student ovládne tyto atributy ansámblové hry:
- zná intonační a barevné odlišnosti jednotlivých nástrojů;
- je rytmicky i tempově přizpůsobivý;
- ovládá zásady ansámblového cítění (role jednotlivých hlasů);
- vnímá vlastní nástroj(e) v kontextu celkového výrazu souboru;
- dokáže zaujmout a formulovat jednoznačný názor k interpretaci různých stylů;
- empaticky vnímá osobnosti ostatních spoluhráčů;
- respektuje vůdčí roli leadera souboru a sám se na ni připravuje s výhledem na své ročníkové či bakalářské projekty.
Na základě těchto zkušeností student umí být rovnocenným spoluhráčem během zkoušek i při vystoupení. Je komunikativní, otevřený a přístupný kritickým názorům ostatních členů ansámblu a aktivně přispívá ke zdárnému naplnění uměleckého záměru. - Osnova
- V návaznosti na předchozí ročník i nadále práce v malých skupinách, s důrazem na zvyšování umělecké kvality, technické preciznosti, vzájemné komunikace hráčů, zvukové pestrosti a vynalézavosti.
- Rozvíjení schopnosti hrát a ve všech aspektech spolupracovat s jiným subjektem.
- Vnímání vlastního hlasu v kontextu celkového zvuku a výrazu souboru.
- Schopnost interpretačně zvládnout komplikovanější skladby.
- Rozvíjení schopnosti interakce mezi sólisty a doprovodnými nástroji.
- Zdokonalování rytmické jistoty a souhry a práce s dynamikou.
- Po předchozí poradě s pedagogem možnost vlastní volby ansámblového repertoáru pro ročníkový koncert.
- Prostor pro hraní studentských skladeb.
- Výukové metody
- Cvičení, koncertní vystoupení
- Metody hodnocení
- Zápočet
Účast ve výuce minimálně 70%
- Statistika zápisu (zima 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2023/H601872z