HF:HF1007z Interaktivní umění a postmoder - Informace o předmětu
HF1007z Interaktivní umění a postmoderní doba
Hudební fakultazima 2021
- Rozsah
- 2/0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- doc. Mgr. Richard Fajnor
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Multimediální kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Multimediální kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Multimediální tvorba (program HF, Komp:B)
- Cíle předmětu
- Konceptualizace, virtualizace, interakce, intermedializace a multimedializace jako důležité principy soudobého umění. Dílo otevřené v čase a prostoru a interpretace otevřená v kontextu. Komplementárnost estetické konfigurace znaků díla a jeho mnohovýznamovosti. Sémantická nejednoznačnost a interakce jako poetické principy. Interaktivní umělecká forma bez stabilních center a bodů konvergence a její vliv na esteticko-uměleckou komunikaci. Interaktivní umění jako možný nástroj artikulace plurality postmoderního věku.
- Osnova
- 1. Komplementárnost symbolických forem v reflexi světa. 2. Filozoficko-estetické východiska uměleckých intermedií a multimedií. 3. Konceptualizace umělecké tvorby ve 20. století. 4. Virtualizace a derealizace lidské skutečnosti. 5. Postmoderní doba a elektronické a mediální světy. 6. Komplementárnost estetické konfigurace znaků díla a jeho mnohovýznamovosti. 7. Koncept otevřeného uměleckého díla. 8. Sémantická nejednoznačnost a interakce jako poetické principy. 9. Interaktivní umělecká forma bez stabilních center a bodů konvergence a její vliv na esteticko-uměleckou komunikaci. 10. Interaktivní umění jako možný nástroj artikulace plurality postmoderního věku.
- Literatura
- povinná literatura
- CSERES, Jozef a Michal MURÍN. Od analógového k digitálnemu: nové pohľady na umenia v audiovizuálnom veku. Edited by J. Cseres, M. Murin. Banská Bystrica: Fakulta výtvarných umení, Akadémia umení, 2010, 219 s. ISBN 978-80-89078-78-3. info
- WELSCH, Wolfgang. Umelé rajské záhrady? Skúmanie sveta elektronických médií a iných svetov. Bratislava, 1995. info
- ECCO, Umberto. The Open Work. Cambridge / Massachusetts, 1989. info
- neurčeno
- Paul Virilio, "Informatická bomba", Pavel Mervart, 2004. info
- RITTER, Don. The E Decision. 2010. info
- OSTERTAG, Bob. Creative Life: Music, Politics, People and Machines. Chicago: Urbana, 2009. info
- COLLINS, Nicolas. Handmade Electronic Music: The Art of Hardware Hacking. New York, 2009. info
- ROSENBOOM, David. Collapsing Distinctions: Interacting within Fields of Intelligence on Interstellar Scales and Parallel Musical Models. Santa Clarita, 2003. info
- RYAN, Mary-Laure. Narrative as Virtual Reality: Immersion and Interactivity in Literature and Electronic Media. Baltimore, 2003. info
- CSERES, Jozef. Hudobné simulakrá. Bratislava, 2001. info
- Výukové metody
- přednáška, předmět je vyučován jednou za dva roky
- Metody hodnocení
- zkouška+esej
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2021/HF1007z