HF:HF1007z Interaktivní umění a postmoder - Course Information
HF1007z Interaktivní umění a postmoderní doba
Faculty of MusicWinter 2021
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Richard Fajnor
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Composition (programme HF, N-HUDUM)
- Multimedial Composition (programme HF, B-HUDUM)
- Multimedial Composition (programme HF, N-HUDUM)
- Multimedia Creation (programme HF, Komp:B)
- Course objectives (in Czech)
- Konceptualizace, virtualizace, interakce, intermedializace a multimedializace jako důležité principy soudobého umění. Dílo otevřené v čase a prostoru a interpretace otevřená v kontextu. Komplementárnost estetické konfigurace znaků díla a jeho mnohovýznamovosti. Sémantická nejednoznačnost a interakce jako poetické principy. Interaktivní umělecká forma bez stabilních center a bodů konvergence a její vliv na esteticko-uměleckou komunikaci. Interaktivní umění jako možný nástroj artikulace plurality postmoderního věku.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Komplementárnost symbolických forem v reflexi světa. 2. Filozoficko-estetické východiska uměleckých intermedií a multimedií. 3. Konceptualizace umělecké tvorby ve 20. století. 4. Virtualizace a derealizace lidské skutečnosti. 5. Postmoderní doba a elektronické a mediální světy. 6. Komplementárnost estetické konfigurace znaků díla a jeho mnohovýznamovosti. 7. Koncept otevřeného uměleckého díla. 8. Sémantická nejednoznačnost a interakce jako poetické principy. 9. Interaktivní umělecká forma bez stabilních center a bodů konvergence a její vliv na esteticko-uměleckou komunikaci. 10. Interaktivní umění jako možný nástroj artikulace plurality postmoderního věku.
- Literature
- required literature
- CSERES, Jozef and Michal MURÍN. Od analógového k digitálnemu: nové pohľady na umenia v audiovizuálnom veku. Edited by J. Cseres, M. Murin. Banská Bystrica: Fakulta výtvarných umení, Akadémia umení, 2010, 219 pp. ISBN 978-80-89078-78-3. info
- WELSCH, Wolfgang. Umelé rajské záhrady? Skúmanie sveta elektronických médií a iných svetov. Bratislava, 1995. info
- ECCO, Umberto. The Open Work. Cambridge / Massachusetts, 1989. info
- not specified
- Paul Virilio, "Informatická bomba", Pavel Mervart, 2004. info
- RITTER, Don. The E Decision. 2010. info
- OSTERTAG, Bob. Creative Life: Music, Politics, People and Machines. Chicago: Urbana, 2009. info
- COLLINS, Nicolas. Handmade Electronic Music: The Art of Hardware Hacking. New York, 2009. info
- ROSENBOOM, David. Collapsing Distinctions: Interacting within Fields of Intelligence on Interstellar Scales and Parallel Musical Models. Santa Clarita, 2003. info
- RYAN, Mary-Laure. Narrative as Virtual Reality: Immersion and Interactivity in Literature and Electronic Media. Baltimore, 2003. info
- CSERES, Jozef. Hudobné simulakrá. Bratislava, 2001. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, předmět je vyučován jednou za dva roky
- Assessment methods (in Czech)
- zkouška+esej
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2021/HF1007z