HF:H60259z Teaching Methodology - Course Information
H60259z Teaching Methodology
Faculty of MusicWinter 2020
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Mgr. Markéta Musilová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:40–14:15 205
- Prerequisites (in Czech)
- úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 46 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Základní orientace v pedagogických kategoriích s důrazem na vytváření základů pedagogických kompetencí. Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Learning outcomes (in Czech)
- - identifikovat základní pedagogické kategorie a pojmy - popsat základní prvky edukačního procesu - určit význam pedagogických disciplín pro vybrané profesní oblasti - orientovat se v zákl. pedagogických dokumentech - určit si cíl vzdělávání - popsat základní metody a formy výuky a umět je uplatnit - uplatnit individuální přístup při vzdělávání a rozvoj klíčových kompetencí
- Syllabus (in Czech)
- Pedagogika jako vědní obor (vznik, předmět, úkoly pedagogiky, disciplíny, základní terminologie).
- Hudební pedagogika (definice, disciplíny, prameny a oblasti uplatnění).
- Nástin vývoje českého školství a současný vzdělávací systém v ČR. Legislativní vymezení.
- Kurikulární dokumenty.
- Pozice ZUŠ v českém vzdělávacím systému.
- Vývoj pedagogického myšlení. J. A. Komenský. Vývoj hudebně pedagogického myšlení.
- Přehled národních a zahraničních institucí pro hudební výchovu.
- Hudebnost, hudební schopnosti a dovednosti (klasifikace, rozvoj).
- Výchova, vyučování a učení.
- Didaktické principy.
- Motivace ve výuce.
- Metody: Slovní metody, názorné metody, metody praktických činností, problémová metoda, projektová výuka, kooperativní učení, RWCT, situační a inscenační metody, didaktické hry (popis a praktické užití).
- Alternativní pedagogika. Alternativní přístupy ve výuce hudby.
- Literature
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- HOLAS, M. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004.
- ŠMAHELOVÁ, B. Nástin vývoje pedagogického myšlení. Brno: MSD, 2008.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, cvičení, diskuze
- Assessment methods (in Czech)
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2020/H60259z