HF:H60259z Teaching Methodology - Course Information
H60259z Teaching Methodology
Faculty of MusicWinter 2018
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Theory Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 14:20–15:55 205
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( H60259l Teaching Methodology )
úspěšné ukončení prvých dvou ročníků bakalářského studia - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 37 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- základní orientace v pedagogických kategoriích s důrazem na vytváření základů pedagogických kompetencí.Předmět současně umožňuje zařazovat teoretické poznatky do souvislostí společenské praxe.
- Learning outcomes (in Czech)
- - identifikovat základní pedagogické kategorie a pojmy - popsat základní prvky edukačního procesu - určit význam pedagogických disciplín pro vybrané profesní oblasti - orientovat se v zákl. pedagogických dokumentech - určit si cíl vzdělávání - popsat základní metody a formy výuky a umět je uplatnit - uplatnit individuální přístup při vzdělávání a rozvoj klíčových kompetencí
- Syllabus (in Czech)
- Pojetí a předmět pedagogiky. Její struktura, členění pedagogických disciplín. Pedagogika jako věda, vztah pedagogické teorie a praxe. Základní pedagogické kategorie, subjekt – objekt ve výchově. Podstata, představitelé, směry, díla, koncepce. Hlavní směry pedagogiky 20. století. Transformace české školy po r. 1989. Česká výchovně vzdělávací soustava. Kurikulum, základní pedagogické dokumenty. Výchovné cíle, výchova a příprava jedince pro sociální role. Výchova jako rozvoj základních kvalit osobnosti. Výchovně vzdělávací proces jako systém. Didaktické zákonitosti, zásady pravidla. Cíl výuky. Obsah výuky. Typy výuky. Fáze výuky. Metody výuky. Organizační formy výuky. Didaktické prostředky. Výsledky výuky. Klíčové kompetence učitele. Osobnost učitele. Příprava učitele na výuku. Diagnostické činnosti učitele. Řízení učebních činností žáků. Hodnocení žáků.
- Literature
- JUVA, V. sen a jun. Úvod do pedagogiky. Brno : Paido, 1997. info
- MAŃÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : MU, 1994. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- KOLEKTIV. Texty ke studiu otázek výchovy. PdF MU, Brno : PdF MU, 1993, 1994. info
- SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno : Paido , 1996. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- zimní semestr zápočet, letní semestr zápočet a státní závěrečná zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2018, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2018/H60259z