H80007z Seminář multimediální kompozice I

Hudební fakulta
zima 2019
Rozsah
0/1. 1 kr. Ukončení: z.
Garance
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Po 13:30–15:05 114
Předpoklady
úspěšné absolvování přijímacího řízení do magisterského navazujícího studia oboru Multimediální kompozice
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Procvičit dovednost prezentace vlastního díla a diskuse o kontextu a vazbách na aktuální dění v oboru. Upevňování všeobecného rozhledu a tréning kritického myšlení. Student po absolvování předmětu je schopen sebereflexe, je otevřen názorům svého okolí a zná principy demokratického jednání. Umí artikulovat a efektivně komunikovat odborné postoje a umí je použít při kritické analýze své práce a jejím dobovém zařazení do kontextu současného umění. Sleduje aktuální trendy v oblasti multimediální tvorby a umí je začlenit do svého profesního rozvoje
Osnova
  • - prezentace kompozic studentů - diskuse o prezentovaných kompozicích, volbě formálních řešení a adekvátní dokumentace - vystoupení zahraničních hostů - autorů, interpretů, teoretiků - diskuse s hosty - otevírání nejrůznějších témat, týkajících se tvorby i praktického provozu současného umění - diskuse k daným tématům
Literatura
  • Bolter, Jay David - Gromala, Diane. Windows and mirrors :interaction design, digital art, and the myth of transparency. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xi, 182 s. The new media reader. Edited by Noah Wardrip-Fruin - Nick Montfort. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xv, 823 s. info
  • Bolter, Jay David - Grusin, Richard. Remediation :understanding new media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2000. xi, 295 s. ISBN 0-262-52279-9. The digital dialectic : new essays on new media. Edited by Peter Lunenfeld. 3rd printing. Cambridge, Massachusetts : MIT Press, 2001. xxi, 298 s. ISBN 0-262-12213-8. info
  • Florence de Méredieu: "Digital and Video Art", Chambers Harrap Publishers Edinburgh 2005. info
  • HANSEN, Mark, B. N. Bodies in Code: Interfaces with Digital Media. NY: Routledge, 2006. 327 p. info
  • Ivo Bláha: "Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla", AMU Praha, 2006. info
  • Lovejoy, Margot; Digital Currents: Art in The Electronic Age, Routledge, London 2004. info
  • Paul Virilio, "Informatická bomba", Pavel Mervart, 2004. info
  • Rataj, Michal: Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu - KANT AMU, Praha, 2007. info
  • Sound unbound :sampling digital music and culture. Edited by DJ Spooky That Subliminal Kid, MIT Press, Cambridge, Mass. 2008, 426 s. info
Výukové metody
přednáška seminář Setkávání členů katedry - studentů a pedagogů kompozice a multimediální kompozice při prezentaci nejrůznějších děl, realizací a konceptů studentů i pedagogů s významným podílem řízené diskuse. Občasná vystoupení pozvaných autorů, zejména zahraničních. Otevírání nejrůznějších témat, týkajících se tvorby i praktického provozu současného umění.
Metody hodnocení
zápočet
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.