HF:H60289z Realizace EAH I - Informace o předmětu
H60289z Realizace EAH I
Hudební fakultazima 2015
- Rozsah
- 2/0. 1 kr. 1 z 3. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ondřej Jirásek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 11:50–12:35 113, Po 12:40–13:25 113
- Předpoklady
- EVER( H60289l Realizace EAH I )
Splnění podmínek přijímacího řízení oboru Kompozice a přijetí k magisterskému studiu na HF JAMU. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Multimediální kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Osvojení schopnosti realizovat elektroakustické kompozice.
- Osnova
- Cílem předmětu je osvojení nejrůznějších možností realizace elektroakustických kompozic pomocí historických i soudobých technologií, improvizace, internetu, mikrointervalových ladění atd. včetně realizace akustické partitury elektronickými prostředky. Součástí předmětu je i příprava a realizace vlastní elektroakustické kompozice pod vedením pedagoga, využívající eventuálně i akustické nástroje nebo vokál.
- historie, směry, tendence (konkrétní hudba, elektronická hudba, kombinace obou metod, mikrointervalová hudba, elektronická realizace akustické hudby, elektronická užitá tvorba…),
- realizace akustické partitury elektronickými prostředky,
- možnosti vytváření EA hudby pomocí soudobých technologií (audio, MIDI, kombinované technologie),
- využití internetu v práci skladatele EA hudby,
- výběr zvukové palety (především nejrůznějšími jinými metodami, než pouze pomocí softwarových syntetizérů), příprava audiomateriálu, výběr vzorků a jejich zpracování,
- využití improvizace a náhody v procesu tvorby,
- příprava projektu a realizace autonomní kompozice pro elektroniku a akustické nástroje, eventuálně lidský hlas v rozsahu 5 - 10 minut.
- Cílem předmětu je osvojení nejrůznějších možností realizace elektroakustických kompozic pomocí historických i soudobých technologií, improvizace, internetu, mikrointervalových ladění atd. včetně realizace akustické partitury elektronickými prostředky. Součástí předmětu je i příprava a realizace vlastní elektroakustické kompozice pod vedením pedagoga, využívající eventuálně i akustické nástroje nebo vokál.
- Literatura
- Forró, Daniel: Alternativní tónové systémy - hudba 21. století? - OPUS MUSICUM 5/95, Brno, 1995. info
- Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
- Forró, Daniel: Svět MIDI - Grada, Praha, 1997. info
- Kaduch, Miroslav: Soudobá hudební tvorba s využitím počítačů - MKS, Ostava, 1989. info
- Kopecký, Pavel: Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování¬ - AMU, Praha, 2008. info
- Lébl, Vlastimil: Elektronická hudba - SHF, Praha, 1968. info
- Růžička, Rudolf: Využití samočinných počítačů při vzniku uměleckých děl se zvláštním zaměřením na hudbu a soudobou hudební kompozici - JAMU, Brno, 1980. info
- Schaeffer, Pierre: Konkrétní hudba - Supraphon, Praha, 1971. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
- Vrzal, Martin: Střih záznamu hudby - AMU, Praha, 2007. info
- Appleton, J. H., Perera, R. C.: The Development and Praktice of Elektronic Music - Prentice Hall, New Persey, 1975. info
- Růžička, Rudolf: Automatizace kompozice, zápisu a reprodukce hudebních skladeb - vývojové tendence EA a počítačové hudby, Musica viva in schola VIII - UJEP, Brno, 1987. info
- Forró, Daniel: Stylistika hry na klávesové nástroje - MUZIKUS, Praha, 1996-1997 (16 dílů). info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- Zkouška
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2015/H60289z