HF:H60387A4z Voice I - Course Information
H60387A4z Voice I
Faculty of MusicWinter 2014
The course is not taught in Winter 2014
- Extent and Intensity
- 0/2. 12 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Natalia Achaladze (lecturer)
- Guaranteed by
- Vocal Studies Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Vocal Studies Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Minimálně 70% účast v hodinách hlavního oboru, nastudování požadovaného repertoáru, aktivní přístup ke studiu, rozvoj dosavadních pěveckých dovedností.
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Koncertní vystoupení v rozsahu 1/2 recitálu. Nejméně 1 vystoupení v interpretačním semináři. Nastudování operní role v Komorní opeře dle dramaturgického plánu. Spolupráce s profesionálními orchestry a divadly.
Koncertní vystoupení v rozsahu 1/2 recitálu (pokud nebude splněno v zimním semestru). Nejméně 1 vystoupení v interpretačním semináři. Nastudování a provedení operní role v Komorní opeře dle dramaturgického plánu. Příprava operních árií pro konkurzy a #Burzu mladých zpěváků".
- Syllabus (in Czech)
- V návaznosti na předcházející studium rozvoj umělecké osobnosti a technické vyspělosti studenta.
- Technické zkvalitňování pohyblivosti hlasu, dbát stále na inervaci hlasového orgánu a dle typu hlasu volit příslušnou pěveckou literaturu (J.S. Bach,
- G.F. Händel, J. Haydn atd.) a další autory světového a českého baroka.
- Kontrola a fixování základních přírodních zákonitostí stavby hlasového orgánu na základě rozvinuté přirozenosti.
- Ornamentika jako základ pro interpretaci skladeb 17. a 18. století.
- Při interpretaci vycházet a respektovat stavební, výrazové, hudební a jazykové principy daného stylového období v praxi.
v LS
- Dbát o vytvoření dokonalé psychofyzické jednoty a koordinaci výrazového a pěveckého projevu ve studovaných skladbách.
- Zdokonalování procesu hlasové výchovy tvůrčím myšlením na pocitech budovaných mechanických návyků.
- Studium skladeb autorů jednotlivých stylových období. Podle typu studenta zařazení písní a árií představitelů jednotlivých národních škol.
- Nastudované skladby směřovat ke koncertním vystoupením.
- Studium operní role v rámci dramaturgického plánu Komorní opery.
- Studium a příprava specifického repertoáru pro jednotlivé pěvecké soutěže a konkurzy.
- V návaznosti na předcházející studium rozvoj umělecké osobnosti a technické vyspělosti studenta.
- Literature
- Bar, J. : Pravý tón a pravé pěvecké umění 2. Praha 1976. info
- Dannenberg, R. : Katechismus umění pěveckého. Praha 1932. info
- Schweitzer, A. : Johann Sebastian Bach. Leipzig 1947. info
- Beyschlag, A. : Die Ornamentik der Musik. Leipzig 1953. info
- Rosner, R. : Bel canto a moderní hlasová pedagogika. Praha 1963. info
- Bartko, D. : Moderní psychohygiena. Praha 1976. info
- Lapšin, I. : Ruská hudba. Praha 1947. info
- Eisman, G. : Robert Schumann. Lipsko 1956. info
- Courvoisier, W. : Schumanns Frauenliebes und Leben, München 1921. info
- Teaching methods (in Czech)
- Individuální výuka, vystupování na interpretačním semináři, veřejných koncertech, v Komorní opeře a ve Studiu Devítka.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 12 z 24.
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2014/H60387A4z