HF:H60387A4z Zpěv I - Informace o předmětu
H60387A4z Zpěv I
Hudební fakultazima 2014
Předmět se v období zima 2014 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2. 12 kr. 12 z 24. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Natalia Achaladze (přednášející)
- Garance
- Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Minimálně 70% účast v hodinách hlavního oboru, nastudování požadovaného repertoáru, aktivní přístup ke studiu, rozvoj dosavadních pěveckých dovedností.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Koncertní vystoupení v rozsahu 1/2 recitálu. Nejméně 1 vystoupení v interpretačním semináři. Nastudování operní role v Komorní opeře dle dramaturgického plánu. Spolupráce s profesionálními orchestry a divadly.
Koncertní vystoupení v rozsahu 1/2 recitálu (pokud nebude splněno v zimním semestru). Nejméně 1 vystoupení v interpretačním semináři. Nastudování a provedení operní role v Komorní opeře dle dramaturgického plánu. Příprava operních árií pro konkurzy a #Burzu mladých zpěváků".
- Osnova
- V návaznosti na předcházející studium rozvoj umělecké osobnosti a technické vyspělosti studenta.
- Technické zkvalitňování pohyblivosti hlasu, dbát stále na inervaci hlasového orgánu a dle typu hlasu volit příslušnou pěveckou literaturu (J.S. Bach,
- G.F. Händel, J. Haydn atd.) a další autory světového a českého baroka.
- Kontrola a fixování základních přírodních zákonitostí stavby hlasového orgánu na základě rozvinuté přirozenosti.
- Ornamentika jako základ pro interpretaci skladeb 17. a 18. století.
- Při interpretaci vycházet a respektovat stavební, výrazové, hudební a jazykové principy daného stylového období v praxi.
v LS
- Dbát o vytvoření dokonalé psychofyzické jednoty a koordinaci výrazového a pěveckého projevu ve studovaných skladbách.
- Zdokonalování procesu hlasové výchovy tvůrčím myšlením na pocitech budovaných mechanických návyků.
- Studium skladeb autorů jednotlivých stylových období. Podle typu studenta zařazení písní a árií představitelů jednotlivých národních škol.
- Nastudované skladby směřovat ke koncertním vystoupením.
- Studium operní role v rámci dramaturgického plánu Komorní opery.
- Studium a příprava specifického repertoáru pro jednotlivé pěvecké soutěže a konkurzy.
- V návaznosti na předcházející studium rozvoj umělecké osobnosti a technické vyspělosti studenta.
- Literatura
- Bar, J. : Pravý tón a pravé pěvecké umění 2. Praha 1976. info
- Dannenberg, R. : Katechismus umění pěveckého. Praha 1932. info
- Schweitzer, A. : Johann Sebastian Bach. Leipzig 1947. info
- Beyschlag, A. : Die Ornamentik der Musik. Leipzig 1953. info
- Rosner, R. : Bel canto a moderní hlasová pedagogika. Praha 1963. info
- Bartko, D. : Moderní psychohygiena. Praha 1976. info
- Lapšin, I. : Ruská hudba. Praha 1947. info
- Eisman, G. : Robert Schumann. Lipsko 1956. info
- Courvoisier, W. : Schumanns Frauenliebes und Leben, München 1921. info
- Výukové metody
- Individuální výuka, vystupování na interpretačním semináři, veřejných koncertech, v Komorní opeře a ve Studiu Devítka.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet.
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2014/H60387A4z