HF:H60109HOz Hra na nástroj III - abs. proj - Informace o předmětu
H60109HOz Hra na nástroj III - abs. projekt
Hudební fakultazima 2014
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Jurij Likin (přednášející)
Jan Hoďánek (přednášející) - Garance
- Katedra dechových nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra dechových nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60104HOz Hra na nástroj II && EVER( H60109HOl Hra na nástroj III - abs. projekt )
Absolvování předmětu Hra na nástroj II ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na hoboj (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Závěrečná příprava programu pro absolventský koncert.
- Osnova
- Závěrečná příprava na bakalářský projekt.
Výběr repertoáru - viz předchozí semestry.
V případě brzkého data koncertu, poté dle potřeby studium dalšího repertoáru. Může být využito k přípravě na přijímací zkoušku pro navazující magisterské studium, či možné konkurzy do orchestrů a hudebních institucí.
Práce na skladbě se skládá z několika fází: a). Preparace - příprava na nácvik skladby. b). Inkubace – dohledávání a sběr myšlenek a nápadů, jakési očekávání uměleckého nápadu – inspirace. c). Iluminace – nalezení řešení, které povede k rychlému nastudování skladby. d). Elaborace - cvičení, technická příprava skladby, praktická každodenní práce na skladbě. e). Verifikace – ověření a hodnocení výkonu. Ověření dostatečné přípravy skladby pomocí nahrávky (samostatná analýza), konzultace s pedagogem při hodinách, rozbor vystoupení na koncertech a seminářích. f). Koncertní provedení skladby.
- Pokračování (individuálně) v technickém zdokonalování výběrem etud a cvičení vyšší obtížnosti (důraz na zdokonalení tónové a prstové techniky).
- Doporučená každodenní intonační a technická cvičení: A. M. R. Barret, H. Brod, A. Giampieri, L. Bleuzet, Ph. Bernold, G. Passin, M. Schaefendriek. Interpretace stupnic a akordů v různých variačních obměnách - legato, staccato, intervaly a jejich kombinace (systém stupnicových cvičení, doc. Jurij Likin, JAMU v Brně).
- Doporučené etudy : P. Rodé 24 Caprices en forme d´etudes, N. Nararow Etudy, E. Bozza Etudy, G. Silvestrini 6 Etud.
- Závěrečná příprava na bakalářský projekt.
- Literatura
- Likin, Jurij: reflexe Estetika hobojového tónu, Brno 2013
- Schuring, Martin: Oboe: Art and Method
- Prokopová, Radka. Praktické užití poloautomatického systému u hoboje, diplomová práce, Brno 2012
- Marx, Josef: The Tone of the Baroque Oboe. 1951
- Sprenkle, Robert: The Art of Oboe Playing
- Goosens, L. - Roxburgh, E. : Oboe. Macdonald and Janes, London 1977. info
- Quantz, J.J. : Interpretace - Pokus jak hrát na příčnou flétnu. Supraphon, Praha 1980. info
- Fleurot, Francois: Le Hautbois. Ed. Pikard, 1984, Paris
- Bechler, Leo: Die Oboe. C. Mezeburger, 1914, Leipzig
- Bigotti, Giovanni: Storia dell´Oboe. Zanibon, 1974, Padova
- Bartolozzi, B.: New souds for woodwind. Oxford Univ. Press, 1982, London
- Burgess BURGESS, Geoffrey a Haynes, Burce. 2004. The Oboe. New Haven a London: Yale University Press, 2004. ISBN 0-300-10053
- Joppig, Günther: The Oboe and Bassoon. Halwag, 1981, Bern
- Batte, Philip: The Oboe. Ernst Benn Limited, 1956, London
- Rothwell, Evelyn: Guide to Oboe, Reed Making, Oboe Technique
- Náhradní obsah: Haynes, Burce: Music for Oboe 1650-1800. Bibliographie. Rorrest Music, 1994, Berkeley
- Výukové metody
- individuelní lekce, vystupování na veřejných koncertech a seminářích
- Metody hodnocení
- SZZ
- Navazující předměty
- Informace učitele
- likin@jamu.cz
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2014/H60109HOz