HF:HF0029l Ročníkový výstup III - Informace o předmětu
HF0029l Ročníkový výstup III
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 0/2/6. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- prof. MgA. Blanka Juhaňáková, ArtD. (přednášející)
doc. Mgr. Václav Málek (přednášející)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (přednášející)
MgA. Tomáš Studený, Ph.D. (přednášející)
MgA. David Švec (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra zpěvu – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Absolvování předmětu v ZS.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Dirigování orchestru (program HF, Opdir:M5)
- Dirigování sboru (program HF, Opdir:M5)
- Operní režie (program HF, Opdir:M5)
- Zpěv (program HF, Opdir:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými
- samostatně pracovat na utváření umělecké podoby interpretačního výstupu - Osnova
- Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, charakterizovaný syndromem zvýšeného napětí a strachu, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
- Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy. Pro Ročníkový výstup I je požadována prezentace v délce určené jednotlivými obory, minimálně však v délce 30min.
- Literatura
- doporučená literatura
- POWELL, John. Emoční síla krásných zvuků, aneb, Proč máme rádi hudbu. Olomouc: ANAG, [2018]. ISBN 978-80-7554-162-8.
- BÁRTOVÁ, Jindřiška. Přemítání nejen o hudbě. In Přemítání nejen o hudbě. Brno: JAMU Brno, 2010, 50 s. Úvahy a názory, č.3. ISBN 978-80-86928-74-6. info
- HURNÍK, Ilja a Otakar KOŘÍNEK. Múza v teréne: úvahy o životnej praxi hudobníka. Bratislava: OPUS, 1980.
- FALTUS, Leoš a Miloš ŠTĚDROŇ. Formování hudby. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2003. ISBN 80-85429-84-5.
- Výukové metody
- Cvičení.Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/HF0029l