HF:HF0029l End of Year Performance III - Course Information
HF0029l End of Year Performance III
Faculty of MusicSummer 2025
- Extent and Intensity
- 0/2/6. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- prof. MgA. Blanka Juhaňáková, ArtD. (lecturer)
doc. Mgr. Václav Málek (lecturer)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (lecturer)
MgA. Tomáš Studený, Ph.D. (lecturer)
MgA. David Švec (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Vocal Studies Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Vocal Studies Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Absolvování předmětu v ZS.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Orchestral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Choral conducting (programme HF, Opdir:M5)
- Opera directing (programme HF, Opdir:M5)
- Vocal studies (programme HF, Opdir:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými
- samostatně pracovat na utváření umělecké podoby interpretačního výstupu - Syllabus (in Czech)
- Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, charakterizovaný syndromem zvýšeného napětí a strachu, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
- Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy. Pro Ročníkový výstup I je požadována prezentace v délce určené jednotlivými obory, minimálně však v délce 30min.
- Literature
- recommended literature
- POWELL, John. Emoční síla krásných zvuků, aneb, Proč máme rádi hudbu. Olomouc: ANAG, [2018]. ISBN 978-80-7554-162-8.
- BÁRTOVÁ, Jindřiška. Přemítání nejen o hudbě (Thinking not only about music). In Přemítání nejen o hudbě. Brno: JAMU Brno, 2010, 50 pp. Úvahy a názory, č.3. ISBN 978-80-86928-74-6. info
- HURNÍK, Ilja a Otakar KOŘÍNEK. Múza v teréne: úvahy o životnej praxi hudobníka. Bratislava: OPUS, 1980.
- FALTUS, Leoš a Miloš ŠTĚDROŇ. Formování hudby. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2003. ISBN 80-85429-84-5.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení.Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/HF0029l