HF:HF0027l Ročníkový výstup I - Informace o předmětu
HF0027l Ročníkový výstup I
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/2/6. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. MgA. Jakub Klecker (cvičící)
Robert Kružík (cvičící)
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. MgA. Jan Ocetek, Ph.D. (cvičící)
MgA. Magdalena Švecová (cvičící)
doc. Alena Vaňáková (cvičící) - Garance
- doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra dirigování a operní režie – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- úspěšně absolvovaný předmět Ročníkový výstup I ze ZS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Dirigování orchestru (program HF, Opdir:M5)
- Dirigování sboru (program HF, Opdir:M5)
- Operní režie (program HF, Opdir:M5)
- Zpěv (program HF, Opdir:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými - Osnova
- Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, charakterizovaný syndromem zvýšeného napětí a strachu, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
- Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy. Pro Ročníkový výstup I je požadována prezentace v délce určené jednotlivými obory, minimálně však však 20min.
- Literatura
- doporučená literatura
- GOMPERTZ, Will. Přemýšlej jako umělec: ...a prožij kreativnější a plodnější život. Praha: NLN, 2017. ISBN 978-80-7422-529-1.
- SACKS, Oliver. Musicophilia: příběhy o vlivu hudby na lidský mozek. Praha: Dybbuk, 2009. ISBN 978-80-86862-92-7.
- HOLAS, Milan. Psychologie hudby v profesionální hudební výchově. 2. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-262-6.
- HOLAS, Milan. Hudební nadání, aneb, Otázky hudebně psychologické diagnostiky. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 1994. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-85883-00-7.
- KRESÁNEK, Jozef. Hudba a človek: hudobné myslenie, sociálna funkcia hudby, hudobná psychológia. Bratislava: Hudobné centrum, 2000. ISBN 80-88884-18-7.
- Výukové metody
- Cvičení. Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2024/HF0027l