HF0027l Ročníkový výstup I

Hudební fakulta
léto 2022
Rozsah
0/2/6. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. MgA. Ivana Mikesková, Ph.D. (přednášející)
prof. Rostislav Hališka (cvičící)
prof. MgA. Blanka Juhaňáková, ArtD. (cvičící)
doc. MgA. Jakub Klecker (cvičící)
doc. Mgr. Václav Málek (cvičící)
doc. Mgr. Emil Skoták (cvičící)
doc. MgA. Zdeněk Šmukař (cvičící)
doc. Alena Vaňáková (cvičící)
Garance
doc. MgA. Zdeněk Šmukař
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
úspěšně absolvovaný předmět Ročníkový výstup I ze ZS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je prezentace nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- samostatně interpretovat hudební dílo/díla zadané pedagogem
- orientovat se v problematice interpretace zadaného repertoáru
- zcela překonat trému, nebo alespoň částečně zvládat a umět pracovat se stresovými faktory s trémou spojenými
Osnova
  • Předmět je úzce navázán na jiné předměty profilace oboru. V rámci vzájemné symbiózy student prezentuje výsledky nabylých teoretických vědomostí a praktických dovedností v daném oboru. Nutná je práce se stresovými faktory spojenými s trémou. Ta jakožto duševní stav, charakterizovaný syndromem zvýšeného napětí a strachu, který se váže na negativní očekávání subjektu ohledně kvality výkonu, je zcela pravidelným jevem každého uměleckého výstupu.
  • Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy. Pro Ročníkový výstup I je požadována prezentace v délce určené jednotlivými obory, minimálně však však 20min.
Literatura
    doporučená literatura
  • GOMPERTZ, Will. Přemýšlej jako umělec: ...a prožij kreativnější a plodnější život. Praha: NLN, 2017. ISBN 978-80-7422-529-1.
  • SACKS, Oliver. Musicophilia: příběhy o vlivu hudby na lidský mozek. Praha: Dybbuk, 2009. ISBN 978-80-86862-92-7.
  • HOLAS, Milan. Psychologie hudby v profesionální hudební výchově. 2. vyd. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-262-6.
  • HOLAS, Milan. Hudební nadání, aneb, Otázky hudebně psychologické diagnostiky. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 1994. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-85883-00-7.
  • KRESÁNEK, Jozef. Hudba a človek: hudobné myslenie, sociálna funkcia hudby, hudobná psychológia. Bratislava: Hudobné centrum, 2000. ISBN 80-88884-18-7.
Výukové metody
Cvičení. Probíhá za supervize pedagoga, součástí předmětu je také důkladné samostudium a domácí příprava studenta.
Metody hodnocení
Zápočet. Prezentace probíhá v rámci veřejného projektu a je hodnocena vícečlennou komisí složenou z pedagogů školy.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2023, léto 2024, léto 2025.