HF:H60200l Kompozice multimediálních děl - Informace o předmětu
H60200l Kompozice multimediálních děl I
Hudební fakultaléto 2021
- Rozsah
- 1/1/2. 2 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice elektroakustické hudby (program HF, KompM:M5)
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Kompozice (program HF, KompM:M5)
- Kompozice (program HF, N-HUDUM)
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je navázat na poznatky, získané v předmětu H60200z Kompozice multimediálních děl I a dále je rozvíjet.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
popsat základní umělecké směry a díla klíčových osobností výtvarného umění 20. století,
definovat nejdůležitější rysy experimentální fotografie, filmu a videoartu,
vymezit odlišné přístupy při tvorbě body artu, land artu a konceptuálního umění,
vyjmenovat některé aktuální trendy současného umění,
vytvořit rozsáhlejší multimediální dílo. - Osnova
- Ve druhé části předmětu Kompozice multimediálních děl I se posluchači seznámí např. s principy interaktivity, úvahami nad rozhraním člověk - technika nebo vztahem výpočetní techniky a současné hudební a vizuální kultury atd. Budou prováděny analýzy strukturace projektů a jejich stavebních principů, úvahy nad vztahy mezi hudební a vizuální rovinou, rozbory sémantických vztahů více potenciálních významových rovin, plynoucích z paralelního působení jednotlivých složek díla a způsobu jeho prezentace; pozornost bude věnována i obecným principům interaktivity, problémům rozhraní člověk - technika, vztahu výpočetní techniky a současné hudební a vizuální kultury atd.
- Stručný přehled dějin výtvarného umění 20. století.
- Socha-instalace.
- Experimentáoní fotografie a film.
- Video Art.
- Body Art.
- Land Art.
- Konceptuální umění.
- Umění ve veřejném prostoru. Interaktivita a participatorní principy v umění.
- Aktuální trendy a provoz současného umění.
- Hraniční projevy – kybernetika, hyperstuktura, socioart.
- Problémy rozhraní člověk-stroj.
- Vytvoření alespoň jednoho multimediálního díla (např. vytvoření viedoartového díla s vlastní hudební i vizuální složkou v délce alespoň 8 minut.
- Literatura
- Bláha, I.: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla, AMU, Praha, 2006. info
- Dorůžka, P.: Hudba na pomezí, Panton, Praha, 1991. info
- Flusser, V.: Moc obrazu, in: Výtvarné umění 3-4/96, OSVU, Praha, 1996. info
- Goodman, N.: Jazyky umění / Nástin teorie symbolů, Academia, 2007. info
- Lévy, P.: Kyberkultura, Karlova univerzita, Praha, 2000. info
- Lyotard, J.-F. O postmodernismu, FÚ AV ČR, Praha, 1993. info
- Manovich, L. Principy nových médií, in:Teorie vědy, 2/2002. info
- McLuhan, M.: Člověk, média a elektronická kultura, Jota, Brno, 2000. info
- Schellmann, B. a kol.: Média/ základní pojmy, návrhy, výroba, Europa Sobotáles, 2004. info
- Slabý, Z. K., Slabý, P. : Svět jiné hudby, Volvox Globator, Praha, 2002. info
- Rataj, M.: Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu, AMU, Praha, 2007. info
- Výukové metody
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Za semestr musí být vytvořen minimálně jeden multimediální projekt.
- Metody hodnocení
- Zkouška.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2021/H60200l