HF:H70130l Teorie Jazzové improvizace III - Informace o předmětu
H70130l Teorie Jazzové improvizace III
Hudební fakultaléto 2019
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. 2 z 4. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jiří Levíček (přednášející)
- Garance
- Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 15:10–16:45 317
- Předpoklady
- EVER( H70130z Teorie Jazzové improvizace III )
Student třetího ročníku musí mít započteny předchozí stupně tohoto předmětu (Teorie Improvizace I., Teorie Improvizace II.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je praktická zkušenost s těmito improvizačními koncepty a nabytí schopnosti uplatnit tyto koncepty ve vlastním přístupu k improvizaci. Hlavními tématy práce s komplexními metry (5/4, 7/4, 11/8), polyrytmus, práce s triolovou subdivizí, posouvání fráze z těžké doby na jiné místo. Studenti se důkladně seznámi s hudbou Ornetta Colemana formou analýzy jeho kompozic a transkribcí jeho sól. Důraz je kladen taky na schopnost kompozice vlastních melodií v duchu Ornetta. Dalším studijním okruhem bude komplexní využití pentatonických stupnic odvozených z akordů mateřské pentatonické stupnice (Chick Corea). V neposlední řadě se v rámci toho předmětu studenti seznámí s polytonálními systémy skrze studium textůry moderních jazzových kompozic.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- obratně se pohybovat v komplexních lichých metrech (5/4, 7/4, 11/8)
- efektivně a muzikálně pracovat s triolovou subdivizí (začínat fráze na jiných místech doby)
- pohybovat se volně v čase bez ohledu na tempu a metru skladby
- kreativně pracovat s melodii na pomezí tonální a free improvizace (Ornette Coleman, Paul Bley, Miles Davis)
- pracovat s mimotanálními systémy (12ti tónový systém)
- komplexně využívat pentatonické stupnice odvozené z harmonie mateřské pentatonické stupnice (Chick Corea)
- kreativně využít 12ti tónový systém - Osnova
- Pentatonické stupnice v modálním blues
- Komplexní využití pentatonických stupnic odvozených z akordů vycházejících z mateřské pentatonické stupnice
- Chick Corea - studium jeho kompozic a analýza sól (Matrix)
- Volná improvizace postavená na texturální kompozici
- Miles Davis Druhý kvintet - volnější práce s formou a s rytmem (analýza skladeb z Live At Plugged Nickel)
- Volná práce s časem - hra rubato
- Výukové metody
- Forma výuky: dílna Metona výuky: Přednáška, metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- Soustavné sledování výkonu studentů a závěrečná zkouška: - zkomponované dvě písně postavené na komplexních pentatonických stupnicích - rytmické cvičení (rubato přes daný čas) - transkribce sóla
- Informace učitele
- http://jirilevicek.com
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2019/H70130l