H70092l Základy jazzového klavíru I

Hudební fakulta
léto 2017
Rozsah
0/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Vít Křišťan (přednášející)
M. M. Beata Hlavenková (přednášející)
Ĺubomír Šrámek (přednášející)
MgA. Jiří Levíček (přednášející)
Jiří Slavík (přednášející)
Garance
Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra jazzové interpretace – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( H70092z Základy jazzového klavíru I )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Dosažení plynulého hraní základních harmonických sazeb s důrazem na hraní z listu. Postupné obohacování akordů dalšími intervaly
Osnova
  • Prohlubování znalostí akordických sazeb, zaměření na kvartový sus akord v „Maiden Voyage“ Herbie Hancocka. Dále použití frygického akordu jako dominantního septakordu s tercdecimou jako základní tónem. Např. „After the rain“ Johna Coltranea nebo „Penelope“ Waynea Shortera. Reharmonizace dominantních jader s použitím susových nebo frygických akordů - Stella by Starlight,What is This Thing Called Love, Eighty One, April in Paris atd. Přidávání dalších tónů, na střídavé dominantě kvintu, na dominantě nónu nebo b9, na tónice kvintu a nónu. Rozšířené intervalové možnosti pro mollový septakord, dominantní a majový. Práce na „Infant Eyes“.
Literatura
  • The Jazz Piano, Mark Levine, Sher Music, Petaluma, 1989
  • The Real Book
  • The Jazz Theory Book, Mark Levine, Sher Music, Petaluma, 1995
Výukové metody
cvičení – 2 hod.
Metody hodnocení
zkouška
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.