H75016l Interpretace jazzové hudby II

Hudební fakulta
léto 2016
Rozsah
1/0. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
MgA. Martin Kleibl, MA, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( H75016z Interpretace jazzové hudby II )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem a smyslem předmětu je zdokonalení se ve hře na bicí soupravu v hudbě jazzové a dalších vybraných stylech a uplatnění těchto dovedností ve skladbách klasické interpretace.

Osnova
  • Prohloubení základních hudebních způsobů hry, s využitím příkladů hry stěžejních interpretů: Jimmy Cobb, Philly Joe Jones - staccato; Billy Hart, Elvin Jones - legato. Vytváření a prezentování hudebních transkripcí vybraných hráčů jazzové bicí soupravy. Rozšíření repertoáru v oblasti bigbandových skladeb a jazzových standardů. Seznámení studenta se základní technikou hraní metličkami. Využití orchestrálních partů pro bicí soupravu (George Gershwin, Jaroslav Ježek, Leonard Bernstein ad.). Okrajové obeznámení studenta také s dalšími styly afro-kubánské a brazilské hudby - např. mambo, rumba, salsa, bossa nova - a jejími hlavními osobnostmi.

    Tematické okruhy
    1. Prohloubení způsobů hry u jazzové bicí soupravy
    2. Rozšíření repertoáru bigbandu a jazzových standardů
    3. Vytváření transkripcí
    4. Hraní metličkami
    5. Afro-kubánská a brazilská hudba
Výukové metody
přednáška - individuální výuka
Metody hodnocení
Interpretace vlastní transkripce partu bicí soupravy v určené jazzové nahrávce.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.