HF:H60199l Kompozice III abs. projekt - Informace o předmětu
H60199l Kompozice III abs. projekt
Hudební fakultaléto 2016
- Rozsah
- 0/2. 14 kr. 14 z 28. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (přednášející)
prof. Martin Smolka (přednášející)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H60199z Kompozice III abs. projekt )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Kompozice (program HF, B-HUDUM)
- Cíle předmětu
- Příprava na ukončení bakalářského stupně studia, tvorba absolventského projektu, bakalářské práce a kompozic pro různé instrumentální, vokální či smíšené soubory dle záměrů studenta, které by měly doplnit jeho umělecký profil a dát předpoklady k jeho dalšímu růstu, dovršení bakalářského studia obhájením absolventského projektu a bakalářské práce.
- Osnova
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Možnosti obsahových záměrů v tvorbě studenta a jejich realizace se zřetelem na specifické možnosti hudby
- Aplikace obsahového záměru v absolventském projektu studenta ve skladbě pro komorní smyčcový orchestr, nebo komorní dechovou harmonii, nebo komorní soubor smíšeného obsazení 5 - 6 hlasů s případným koncertantním partem sólisty
- Ověření znalostí a dovedností souvisejících s realizací tvůrčích záměrů studenta a s očekávaným profilem absolventa bakalářského studia
- Realizace absolventského projektu - zhotovení komplexního notového materiálu (počítačová notografie), spolupráce s dirigenty a tělesy různého obsazení
- Vytvoření kompozice sonátového typu pro 4 a více hlasů, budovat další témbrové zkušenosti, zejména z netradičních seskupení
- Vytvoření jednověté, nebo cyklické rozměrnější kompozice pro klávesový nástroj s uplatněním netradiční stylizace zvuku
- Tvorba skladeb s použitím současných kompozičních technik pro vybraná vokální a instrumentální, nebo
vokálně-instrumentální obsazení.
- Literatura
- Nové cesty hudby, sborník studií o novodobých skladebných směrech a vědeckých pohledech na hudbu, Editio Supraphon Praha, Bratislava, 1970. info
- Ištvan Miloslav: Poznámky k soudobé hudební formě a rytmu, JAMU, Brno 1978. info
- Ištvan Miloslav: Metoda montáže izolovaných prvků v hudbě, Panton Praha, 1973. info
- Faltus Leoš: Hudební sémiotika pro skladatele, JAMU Brno, 1993. info
- Špelda Antonín: Hudební akustika, SPN, Praha 1978. info
- Marek Zdeněk, Faltus Leoš: K sémantické analýze hudebního díla, SPN Praha, 1982. info
- Miloslav Ištvan: Struktura a tvar hudebního objektu, JAMU Brno, 1978. info
- Bártová Jindřiška: Jan Kapr, JAMU Brno, ISBN 80-85429-13-6. info
- Bártová Jindřiška: Miloslav Ištvan. JAMU Brno, ISBN 80-85429-33-0. info
- Bártová Jindřiška: Camerata Brno. JAMU Brno, ISBN 80-85429-87-X. info
- Řada Musik-Konzepte, Edition Text+Kritik Verlag München. info
- New Grove Dictionary of Music and Musicians. info
- Hudba na pomezí, Panton Praha, 1991. info
- HIS VOICE - hudební revue Praha. info
- Výukové metody
- individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet+zápočet, SZZ
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2016/H60199l