HF0012l Sound design

Faculty of Music
Summer 2026
Extent and Intensity
1/1/2.5. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
MgA. Jan Kavan, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu HF0012z Ruchy a zvuková prostředí.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubení praktických schopností získaných v zimním semestru s ohledem na zapojení dynamických a nelineárních principů. Výuka probíhá jako kombinace teoretické a praktické formy. V teoretické části jsou rozebírány technologie a principy použité v uváděných příkladech a praktická část spočívá v ozvučování existujících videosekvencí. Důraz je kladen na výstup srovnatelný s aktuální komerční produkcí tak, aby absolvent předmětu získal nutné zkušenosti pro ozvučení filmu, divadelní hry nebo multimediálního díla.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• tvořit komplexnější prostředí,
• aplikovat schopnosti ve virtuálním 3D prostoru,
• pracovat s pseudonáhodnými generátory a nelinearitou,
• ozvučit složitější prostor.
Syllabus (in Czech)
  • Analýza nekvalitně zpracovaných zvukových prostředí.
  • Práce se spektrální složkou ruchu a případnou tonalitou.
  • Konzistence a koheze výsledného tvaru.
  • Nástroje pro dynamické zakomponování ruchů.
  • Náhoda, pseudonáhoda, sound scattering.
  • Pravidla pro ozvučení virtuálního prostoru.
  • Virtuální realita, dynamické generátory ruchů.
  • Komplexní zvukové scénáře, obtížně poříditelné zvuky.
  • Ozvučení virtuálního světa v prostředí Unreal Engine 4 a FMOD.
Literature
  • BRACEWELL, John L. Sound design in the theatre. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, c1993. ISBN 978-0138251673.
  • VIERS, Ric. The sound effects bible: how to create and record Hollywood style sound effects. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, c2008. ISBN 978-1932907483.
  • SYROVÝ, Václav. Hudební akustika. 2., dopl. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2008. Akustická knihovna Zvukového studia Hudební fakulty AMU. ISBN 978-80-7331-127-8.
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Praxe v terénu.
Assessment methods (in Czech)
Zkouška. Hodnocena je úroveň nazvučeného prostředí.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2023, Summer 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2026/HF0012l