HF:HF0012l Environmental Sounds in Film a - Course Information
HF0012l Environmental Sounds in Film and Media Arts
Faculty of MusicSummer 2025
- Extent and Intensity
- 1/1/2.5. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- MgA. Jan Kavan, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- MgA. Jan Kavan, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné absolvování předmětu HF0012z Ruchy a zvuková prostředí.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Film and Scenic music Composition (programme HF, KompM:M5)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je prohloubení praktických schopností získaných v zimním semestru s ohledem na zapojení dynamických a nelineárních principů. Výuka probíhá jako kombinace teoretické a praktické formy. V teoretické části jsou rozebírány technologie a principy použité v uváděných příkladech a praktická část spočívá v ozvučování existujících videosekvencí. Důraz je kladen na výstup srovnatelný s aktuální komerční produkcí tak, aby absolvent předmětu získal nutné zkušenosti pro ozvučení filmu, divadelní hry nebo multimediálního díla.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• tvořit komplexnější prostředí,
• aplikovat schopnosti ve virtuálním 3D prostoru,
• pracovat s pseudonáhodnými generátory a nelinearitou,
• ozvučit složitější prostor. - Syllabus (in Czech)
- Analýza nekvalitně zpracovaných zvukových prostředí.
- Práce se spektrální složkou ruchu a případnou tonalitou.
- Konzistence a koheze výsledného tvaru.
- Nástroje pro dynamické zakomponování ruchů.
- Náhoda, pseudonáhoda, sound scattering.
- Pravidla pro ozvučení virtuálního prostoru.
- Virtuální realita, dynamické generátory ruchů.
- Komplexní zvukové scénáře, obtížně poříditelné zvuky.
- Ozvučení virtuálního světa v prostředí Unreal Engine 4 a FMOD.
- Literature
- BRACEWELL, John L. Sound design in the theatre. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, c1993. ISBN 978-0138251673.
- VIERS, Ric. The sound effects bible: how to create and record Hollywood style sound effects. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, c2008. ISBN 978-1932907483.
- SYROVÝ, Václav. Hudební akustika. 2., dopl. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, 2008. Akustická knihovna Zvukového studia Hudební fakulty AMU. ISBN 978-80-7331-127-8.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, cvičení. Hromadná výuka. Praxe v terénu.
- Assessment methods (in Czech)
- Zkouška. Hodnocena je úroveň nazvučeného prostředí.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/HF0012l