H80001z Multimedia Composition I

Faculty of Music
Winter 2023
Extent and Intensity
0/4/17. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Richard Fajnor (seminar tutor)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné složení přijímacího řízení do magisterského navazujícího programu.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjet u budoucího absolventa schopnost integrovat výrazové prostředky v komplexní umělecké dílo. Ve vztahu akce-prostředí je kladen důraz především na kvalitu základní tvůrčí experimentace, na odborné úrovni jsou rozvíjeny tvůrčí metody od senzace přes imaginaci a inspiraci až k intuici. Student magisterského stupně si prohloubí specializaci s důrazem na rozvoj vlastních tvůrčích přístupů, vedoucích k samostatné umělecké praxi v kontextech filozofických, politických, ekonomických, vědeckých, ekologických a historických souvislostí tak, aby se mohl stát nezávislým tvůrcem, který bude případně připraven měnit společenské zvyklosti ku prospěchu rozvoje celé společnosti. V tomto semestru se studenti specializace(studijního programu) Multimediální kompozice programově zabývají problematikou prostorové situace, využití dispozic daného prostoru s ohledem na jeho vlastnosti, ale i na časová, dobová a teritoriální specifika. Kompoziční cvičení jsou zacílena na principy stavby děje a vývoj prostorových vztahů v čase.
Learning outcomes (in Czech)
Realizace alespoň dvou projektů středního rozsahu. Při jejich předvedení v závěru semestru student prokáže pokročilé dovednosti při aplikaci nejrůznějších stylů soudobé tvorby 20. století, využívající nejrůznějších pokročilých produkčních i prezentačních technologických postupů z oblasti multimediální tvorby při tvorbě komplexních projektů v rámci vlastních volných a užitkových kompozic. Dále také hluboké znalosti v oblasti instrumentálních možností hudebních nástrojů a nejrůznějších obsazení hudebních a produkčních těles, materiálů a jejich použití, technologií a přístrojů pro postprodukci a prezentaci výstupů, orientuje se v nejrůznějších trendech, žánrech a stylech tzv. soudobé multimediální produkce a je schopen připravit v tomto duchu autonomní kompozice. Výuka rovněž podporuje schopnost strukturovaného verbálního projevu, dokládající důležitou schopnost kritického myšlení a sebereflexe.
Syllabus (in Czech)
  • Postupy a strategie akčního umění - princip “tady a teď”, umění akce jako projev přijetí přímé osobní zodpovědnosti v představení autentického názoru obecenstvu v běžném uměleckém i veřejném provozu.
  • Prostorová, kontextová a dobová specifika koncertního provádění multimediálních kompozic.
  • Tvorba situace - událost, slavnost, rituály a každodenní obřady (přírodní národy a ritualizace života) v konkrétním momentu a její zaznamenání.
  • Vývoj děje - věci a osoby v historických, kulturních a společenských změnách v prostoru a v čase.
  • Informace a jejich používání ve strategiích umělecké tvorby, informační společnost a posthistorická/postfaktická doba - společenské kontexty ve faktech a jejich historické i aktuální tvůrčí reflexe.
Literature
    recommended literature
  • ArtNow, Artur at the Rise of the New Millenium, Taschen 1999. info
  • Beyond Narrative. DVD-ROM, ZKM, Karlsruhe 2003. info
  • Bolter, Jay David - Grusin, Richard. Remediation :understanding new media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. xi, 295 s. info
  • Ed. Wardrip-Fruin, N. a kol.: The New Media Reader. Cambridge: The MIT Press, 2003. info
  • "Future Cinema" (katalog), ZKM, MIT Press London, 2003. info
  • Hansen, Mark, B.N.: New Philosophy for New Media, MIT Press, 2004. info
  • I.F.Walther, Art of the 20th Century, Painting, Sculpture, New media, Photography, Taschen 2000. info
  • Katarína Rusnáková: "V toku pohyblivých obrazov" (antologie), Afad Press Bratislava, 2005. info
  • "Lichtkunst", ZKM, MIT Press, 2006. info
  • Manovich, Lev: The Language of New Media. MIT Press 2001. info
  • McLuhan, Herbert Marshall. Člověk, média a elektronická kultura :výbor z díla. Translated by Irena Přibylová - Martin Krejza. Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3. The new media reader. Edited by Noah Wardrip-Fruin - Nick Montfort. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xv, 823 s. ISBN 0-262-23227-8. info
  • Michelle Emmer: "The Visual Mind" The MIT Press, 1994. info
  • New Media Poetics: Contexts, Technotexts and Theories. Edited by A. Morris, Thomas Swiss, The MIT Press, Cambridge, MA 2006,. info
  • Sound unbound :sampling digital music and culture. Edited by DJ Spooky That Subliminal Kid, MIT Press, Cambridge, Mass. 2008, 426 s. info
Teaching methods (in Czech)
Individuální výuka. Cvičení, zabývající se projekty osobního programu studenta. Kromě pravidelných setkání členů katedry při povinných seminářích, jednou týdně má každý student možnost individuálně konzultovat s pedagogem své aktivity a konkrétní stav prací na úkolech.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Hodnocení bude uděleno za vytvoření minimálně dvou projektů středního rozsahu.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2023/H80001z