HF:H80001z Multimedia Composition I - Course Information
H80001z Multimedia Composition I
Faculty of MusicWinter 2023
- Extent and Intensity
- 0/4/17. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (seminar tutor)
doc. Mgr. Richard Fajnor (seminar tutor)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- Úspěšné složení přijímacího řízení do magisterského navazujícího programu.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Multimedial Composition (programme HF, N-HUDUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvíjet u budoucího absolventa schopnost integrovat výrazové prostředky v komplexní umělecké dílo. Ve vztahu akce-prostředí je kladen důraz především na kvalitu základní tvůrčí experimentace, na odborné úrovni jsou rozvíjeny tvůrčí metody od senzace přes imaginaci a inspiraci až k intuici. Student magisterského stupně si prohloubí specializaci s důrazem na rozvoj vlastních tvůrčích přístupů, vedoucích k samostatné umělecké praxi v kontextech filozofických, politických, ekonomických, vědeckých, ekologických a historických souvislostí tak, aby se mohl stát nezávislým tvůrcem, který bude případně připraven měnit společenské zvyklosti ku prospěchu rozvoje celé společnosti. V tomto semestru se studenti specializace(studijního programu) Multimediální kompozice programově zabývají problematikou prostorové situace, využití dispozic daného prostoru s ohledem na jeho vlastnosti, ale i na časová, dobová a teritoriální specifika. Kompoziční cvičení jsou zacílena na principy stavby děje a vývoj prostorových vztahů v čase.
- Learning outcomes (in Czech)
- Realizace alespoň dvou projektů středního rozsahu. Při jejich předvedení v závěru semestru student prokáže pokročilé dovednosti při aplikaci nejrůznějších stylů soudobé tvorby 20. století, využívající nejrůznějších pokročilých produkčních i prezentačních technologických postupů z oblasti multimediální tvorby při tvorbě komplexních projektů v rámci vlastních volných a užitkových kompozic. Dále také hluboké znalosti v oblasti instrumentálních možností hudebních nástrojů a nejrůznějších obsazení hudebních a produkčních těles, materiálů a jejich použití, technologií a přístrojů pro postprodukci a prezentaci výstupů, orientuje se v nejrůznějších trendech, žánrech a stylech tzv. soudobé multimediální produkce a je schopen připravit v tomto duchu autonomní kompozice. Výuka rovněž podporuje schopnost strukturovaného verbálního projevu, dokládající důležitou schopnost kritického myšlení a sebereflexe.
- Syllabus (in Czech)
- Postupy a strategie akčního umění - princip “tady a teď”, umění akce jako projev přijetí přímé osobní zodpovědnosti v představení autentického názoru obecenstvu v běžném uměleckém i veřejném provozu.
- Prostorová, kontextová a dobová specifika koncertního provádění multimediálních kompozic.
- Tvorba situace - událost, slavnost, rituály a každodenní obřady (přírodní národy a ritualizace života) v konkrétním momentu a její zaznamenání.
- Vývoj děje - věci a osoby v historických, kulturních a společenských změnách v prostoru a v čase.
- Informace a jejich používání ve strategiích umělecké tvorby, informační společnost a posthistorická/postfaktická doba - společenské kontexty ve faktech a jejich historické i aktuální tvůrčí reflexe.
- Literature
- recommended literature
- ArtNow, Artur at the Rise of the New Millenium, Taschen 1999. info
- Beyond Narrative. DVD-ROM, ZKM, Karlsruhe 2003. info
- Bolter, Jay David - Grusin, Richard. Remediation :understanding new media. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. xi, 295 s. info
- Ed. Wardrip-Fruin, N. a kol.: The New Media Reader. Cambridge: The MIT Press, 2003. info
- "Future Cinema" (katalog), ZKM, MIT Press London, 2003. info
- Hansen, Mark, B.N.: New Philosophy for New Media, MIT Press, 2004. info
- I.F.Walther, Art of the 20th Century, Painting, Sculpture, New media, Photography, Taschen 2000. info
- Katarína Rusnáková: "V toku pohyblivých obrazov" (antologie), Afad Press Bratislava, 2005. info
- "Lichtkunst", ZKM, MIT Press, 2006. info
- Manovich, Lev: The Language of New Media. MIT Press 2001. info
- McLuhan, Herbert Marshall. Člověk, média a elektronická kultura :výbor z díla. Translated by Irena Přibylová - Martin Krejza. Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3. The new media reader. Edited by Noah Wardrip-Fruin - Nick Montfort. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xv, 823 s. ISBN 0-262-23227-8. info
- Michelle Emmer: "The Visual Mind" The MIT Press, 1994. info
- New Media Poetics: Contexts, Technotexts and Theories. Edited by A. Morris, Thomas Swiss, The MIT Press, Cambridge, MA 2006,. info
- Sound unbound :sampling digital music and culture. Edited by DJ Spooky That Subliminal Kid, MIT Press, Cambridge, Mass. 2008, 426 s. info
- Teaching methods (in Czech)
- Individuální výuka. Cvičení, zabývající se projekty osobního programu studenta. Kromě pravidelných setkání členů katedry při povinných seminářích, jednou týdně má každý student možnost individuálně konzultovat s pedagogem své aktivity a konkrétní stav prací na úkolech.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet. Hodnocení bude uděleno za vytvoření minimálně dvou projektů středního rozsahu.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (Winter 2023, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/winter2023/H80001z