HF:H70091l Jazz compositions and arrangem - Course Information
H70091l Jazz compositions and arrangements I
Faculty of MusicSummer 2025
- Extent and Intensity
- 1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Jan Jirucha, DiS. (lecturer)
- Guaranteed by
- RNDr. Matúš Jakabčic
Jazz Interpretation Department – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Jazz Interpretation Department – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER( H70091z Jazz compositions and arrangements I )
Splnění podmínek přijímacího řízení a přijetí k bakalářskému studiu na HF JAMU.
Základní teoretická znalost harmonie, formy a všeobecné hudební nauky. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Jazz Intepretation (programme HF, Hbnji:B)
- Jazz Composition (programme HF, Hbnji:B)
- Course objectives (in Czech)
- Docílit praktické dovednosti psaní melodií a znalostí jejích rozvíjení dovést do kompozic v jednoduchých písňových formách, s následným vícehlasem či harmonizací.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- analyzovat partitury;
- rozvrhnout aranžmá v rozsahu malé a velké písňové formy;
- zvládnout rozpis tří a čtyřhlasé sazby;
- orientovat se v rozsazích nástrojů (vycházejících z obsazení big bandu), jejich technických omezeních;
- základního vhledu do instrumentace. - Syllabus (in Czech)
- Prohlubování znalostí práce s motivem, tématem, za užití 12-ti tónové techniky, analýza skladeb např. J. Pastorius "Balloon Song", B.Evans "Twelve-Tone Tune", cvičení psaní melodií tímto způsobem.
- Analýza, jak melodická tak harmonická, skladeb užívajících různé formy práce s motivem:
- durová stupnice (T.Jones „A Child Is Born“) - - mollová stupnice (H.Silver „Song for My Father“)
- - módy (např. lydický, H.Hancock “Tell Me a Bedtime Story)
- - pentatonika (J.Coltrane „Pursuance“)
- - melodická variace skrze změnu módu (A.C.Jobim „No More Blues“)
- - motivická repetice (Th.Monk „Straight No Chaser“)
- - motivická sekvence (Th.Monk „Well You Needn´t)
- - motivická transformace-stejný rytmus, jiné tóny a naopak (H.Hancock „Maiden Voyage“, Ch.Corea „Spain“)
- - motivy založené na intervalovém paternu (J.Coltrane „Giant Steps“)
- - melodie založené na „guide tones“ (H.Hancock „Dolphin Dance“).
Psaní melodií různými způsoby, které byly podrobně probrány v analýzách, jejich harmonizace a aranžování pro více jednohlasých nástrojů. Vlastní rozbor skladby oblíbeného hudebníka/skladatele a vůbec jeho/její kompoziční metody.
- Literature
- recommended literature
- GOLDSTEIN, Gil. Jazz Composer's Companion. Advance Music, 1993.
- PEASE, Ted. Jazz Composition-Theory and Practise. Berklee Press, 2003.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Teacher's information
- http://www.janjirucha.cz
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/H70091l