HF:H60198Cl Kompozice - abs. projekt - Informace o předmětu
H60198Cl Kompozice - abs. projekt
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 0/2/24. 13 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
prof. Martin Smolka (cvičící)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60198Cz Kompozice V – abs. projekt.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice elektroakustické hudby (program HF, KompM:M5)
- Kompozice (program HF, KompM:M5)
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem je navázat na znalosti a dovednosti, získané v předmětu H60198Cz Kompozice – abs. projekt, a dále je rozvíjet při finální přípravě absolventského projektu včetně jeho mediální prezentace. V tomto semestru posluchač absolventský projekt veřejně realizuje.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• ověřit výsledné sémantické vyznění díla na základě interakce všech použitých prostředků,
• upravit jednotlivé připravené složky díla k optimálnímu celkovému vyznění,
• připravit po organizační a technické stránce veřejné provedení díla,
• projekt mediálně prezentovat a vytvořit jeho audio vizuální a textovou dokumentaci. - Osnova
- Dotvoření jednotlivých složek díla a aplikace případných korektur kvůli jejich celkovému společnému vyznění.
- Dokončování výsledné komplexní podoby z hlediska zvolené hierarchizace složek.
- Ověřování sémantického vyznění podílejících se významových rovin.
- Příprava na realizaci projektu po organizační a technické stránce.
- Veřejná prezentace absolventského projektu.
- Literatura
- NIERHAUS, Gerhard. Algorithmic Composition: Paradigms of Automated Music Generation. Wien: Springer-Verlag, 2009. ISBN 978-3-211-77539-6.
- READ,Herbert.: The Philosophy of Modern Art. London, 1975.
- WALUS, Bartlomiej P. A New Modular Approach to the Composition of Film Music. [online]. Adelaide: University of Adelaide, 2012 210 [cit. 19. 9. 2018]. Dostupné z: https://digital.library.adelaide.edu.au/dspace/bitstream/2440/84425/8/02wholev1.pdf
- BOLTER, Jay David, GROMALA, Diane. Windows and mirrors :interaction design, digital art, and the myth of transparency. Cambridge: MIT Press, 2003.
- FRIELING, Rudolf, DANIELS, Dieter. Media Kunst Netz/Media Art Net. Wien-New York: Springer, 2004.
- MÉREDIEU, Florence de. Digital and Video Art, Edinburgh: Chambers Harrap Publishers, 2005.
- ASSAYAG, Gérard. Computer Assisted Composition today. Cambridge: MIT Press, 2013. ISBN 978-0-262-01868-5.
- COPE, David. Techniques of the Contemporary Composer. U.S.: Schirmer, 1997. ISBN 10: 0028647378/ISBN 13: 9780028647371.
- HAYLES, Katherine, N. Writing Machines. Cambridge, MA: The MIT Press, 2002. IXIA, Public Art Think Tank. Public Art: A Guide to Evaluation. Ixia, 2014.
- Výukové metody
- Cvičení. Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- Zápočet, Státní závěrečná zkouška.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/H60198Cl