H60198Cl Kompozice - abs. projekt

Hudební fakulta
léto 2025
Rozsah
0/2/24. 13 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (cvičící)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. Ivo Medek, Ph.D. (cvičící)
prof. Martin Smolka (cvičící)
doc. MgA. Jaroslav Šťastný, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H60198Cz Kompozice V – abs. projekt.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je navázat na znalosti a dovednosti, získané v předmětu H60198Cz Kompozice – abs. projekt, a dále je rozvíjet při finální přípravě absolventského projektu včetně jeho mediální prezentace. V tomto semestru posluchač absolventský projekt veřejně realizuje.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• ověřit výsledné sémantické vyznění díla na základě interakce všech použitých prostředků,
• upravit jednotlivé připravené složky díla k optimálnímu celkovému vyznění,
• připravit po organizační a technické stránce veřejné provedení díla,
• projekt mediálně prezentovat a vytvořit jeho audio vizuální a textovou dokumentaci.
Osnova
  • Dotvoření jednotlivých složek díla a aplikace případných korektur kvůli jejich celkovému společnému vyznění.
  • Dokončování výsledné komplexní podoby z hlediska zvolené hierarchizace složek.
  • Ověřování sémantického vyznění podílejících se významových rovin.
  • Příprava na realizaci projektu po organizační a technické stránce.
  • Veřejná prezentace absolventského projektu.
Literatura
  • NIERHAUS, Gerhard. Algorithmic Composition: Paradigms of Automated Music Generation. Wien: Springer-Verlag, 2009. ISBN 978-3-211-77539-6.
  • READ,Herbert.: The Philosophy of Modern Art. London, 1975.
  • WALUS, Bartlomiej P. A New Modular Approach to the Composition of Film Music. [online]. Adelaide: University of Adelaide, 2012 210 [cit. 19. 9. 2018]. Dostupné z: https://digital.library.adelaide.edu.au/dspace/bitstream/2440/84425/8/02wholev1.pdf
  • BOLTER, Jay David, GROMALA, Diane. Windows and mirrors :interaction design, digital art, and the myth of transparency. Cambridge: MIT Press, 2003.
  • FRIELING, Rudolf, DANIELS, Dieter. Media Kunst Netz/Media Art Net. Wien-New York: Springer, 2004.
  • MÉREDIEU, Florence de. Digital and Video Art, Edinburgh: Chambers Harrap Publishers, 2005.
  • ASSAYAG, Gérard. Computer Assisted Composition today. Cambridge: MIT Press, 2013. ISBN 978-0-262-01868-5.
  • COPE, David. Techniques of the Contemporary Composer. U.S.: Schirmer, 1997. ISBN 10: 0028647378/ISBN 13: 9780028647371.
  • HAYLES, Katherine, N. Writing Machines. Cambridge, MA: The MIT Press, 2002. IXIA, Public Art Think Tank. Public Art: A Guide to Evaluation. Ixia, 2014.
Výukové metody
Cvičení. Individuální výuka.
Metody hodnocení
Zápočet, Státní závěrečná zkouška.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.

  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/leto2025/H60198Cl