H60198Bz Kompozice V

Hudební fakulta
zima 2024
Rozsah
0/2/18. 10 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zbyněk Matějů (cvičící)
MgA. Michal Nejtek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu H60196Bl Kompozice scénické a filmové hudby IV.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je synchronizovat znalosti a dovednosti, nabyté během studia, při tvorbě hudební a ruchové složky absolventského projektu (který je primárně připravován v rámci předmětu H60198Cz – Kompozice V-abs. projekt) a vzhledem k požadované komplexnosti projektu je dále v předmětu H60198Bz Kompozice V rozšiřovat formou informací i dílčích praktických studií eventuálně menších skladeb koncertních nebo užitkových, souvisejících s konkrétním tvůrčím záměrem absolventa v rámci projektu nebo akcentující kompoziční techniky nebo hudební technologie, které si student v předchozím studiu dosud nevyzkoušel.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• zařadit svůj absolventský projekt do kontextu současného umění,
• aplikovat prvky, použité v tomto projektu, i v jiných souvislostech a jinak zpracované podobě.
Osnova
  • Předestření kontextu zvoleného uměleckého řešení absolventského díla, kterým je kompletní hudební a ruchová složka k celovečernímu filmu, nebo hudba a ruchy k celovečernímu divadelnímu představení, celovečerní multimediální představení, komorní opera nebo balet apod., a pod vedením pedagoga získávání dalších informací o obdobných uměleckých řešeních i technologických možnostech včetně realizace souvisejících nebo naopak zcela odlehlých krátkých studií eventuálně autonomních projektů. Dalším studijním výstupem je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu, jehož autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU.
Literatura
  • TENNEY, James. Meta-Hodos and Meta Meta-Hodos: A Phenomenology of 20th Century Musical Materials and an Approach to the Study of Form. 1988. ISBN 9780945996002.
  • MELKA, Alois: Základy experimentální psychoakustiky. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2005. ISBN 8073310430.
  • POLANSKI, Roman. Čínská čtvrť [DVD]. Paramount Pictures, 2013.
  • KOUTSOMICHALIS,Marinos. Mapping and Visualization with SuperCollider. Birmingham: Packt Publishing Ltd., 2013. ISBN 978-1-78328-967-7.
  • GOEBBELS, Heiner. Aesthetics of Absence. Abingdon: Taylor and Francis, 2015. ISBN 9780415831048.
  • TOOP, David. Sinister Resonance: The Mediumship of the Listener. New York: Continuum Publishing Corporation, 2011. ISBN 978-1441155870.
  • ATTALI, Jacques: Noise: The Political Economy of Music. Minnesota: University of Minnesota Press, 1985. ISBN 978-0816612871.
  • FISCHOFF , Stuart. The Evolution of Music in Film and its Psychological Impact on Audiences . [online]. [cit. 18. 12. 2018]. Dostupné z: https://sscdigitalstorytelling.pbworks.com/f/music_film.pdf
Výukové metody
Cvičení. Individuální výuka.
Metody hodnocení
Zápočet.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.

  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H60198Bz