HF:H60198Bz Kompozice V - Informace o předmětu
H60198Bz Kompozice V
Hudební fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/2/18. 10 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jan Kavan, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra kompozice a multimediální tvorby – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 15:10–18:25 011
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu H60196Bl Kompozice scénické a filmové hudby IV.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Kompozice scénické a filmové hudby (program HF, KompM:M5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je synchronizovat znalosti a dovednosti, nabyté během studia, při tvorbě hudební a ruchové složky absolventského projektu (který je primárně připravován v rámci předmětu H60198Cz – Kompozice V-abs. projekt) a vzhledem k požadované komplexnosti projektu je dále v předmětu H60198Bz Kompozice V rozšiřovat formou informací i dílčích praktických studií eventuálně menších skladeb koncertních nebo užitkových, souvisejících s konkrétním tvůrčím záměrem absolventa v rámci projektu nebo akcentující kompoziční techniky nebo hudební technologie, které si student v předchozím studiu dosud nevyzkoušel.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• zařadit svůj absolventský projekt do kontextu současného umění,
• aplikovat prvky, použité v tomto projektu, i v jiných souvislostech a jinak zpracované podobě. - Osnova
- Předestření kontextu zvoleného uměleckého řešení absolventského díla, kterým je kompletní hudební a ruchová složka k celovečernímu filmu, nebo hudba a ruchy k celovečernímu divadelnímu představení, celovečerní multimediální představení, komorní opera nebo balet apod., a pod vedením pedagoga získávání dalších informací o obdobných uměleckých řešeních i technologických možnostech včetně realizace souvisejících nebo naopak zcela odlehlých krátkých studií eventuálně autonomních projektů. Dalším studijním výstupem je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu, jehož autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU.
- Literatura
- TENNEY, James. Meta-Hodos and Meta Meta-Hodos: A Phenomenology of 20th Century Musical Materials and an Approach to the Study of Form. 1988. ISBN 9780945996002.
- MELKA, Alois: Základy experimentální psychoakustiky. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2005. ISBN 8073310430.
- POLANSKI, Roman. Čínská čtvrť [DVD]. Paramount Pictures, 2013.
- KOUTSOMICHALIS,Marinos. Mapping and Visualization with SuperCollider. Birmingham: Packt Publishing Ltd., 2013. ISBN 978-1-78328-967-7.
- GOEBBELS, Heiner. Aesthetics of Absence. Abingdon: Taylor and Francis, 2015. ISBN 9780415831048.
- TOOP, David. Sinister Resonance: The Mediumship of the Listener. New York: Continuum Publishing Corporation, 2011. ISBN 978-1441155870.
- ATTALI, Jacques: Noise: The Political Economy of Music. Minnesota: University of Minnesota Press, 1985. ISBN 978-0816612871.
- FISCHOFF , Stuart. The Evolution of Music in Film and its Psychological Impact on Audiences . [online]. [cit. 18. 12. 2018]. Dostupné z: https://sscdigitalstorytelling.pbworks.com/f/music_film.pdf
- Výukové metody
- Cvičení. Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- Zápočet.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/hf/zima2024/H60198Bz