H60156Al Interpretace nové hudby III
Hudební fakultaléto 2025
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H60156Az Interpretace nové hudby III )
Úspěšné absolvování předmětu H60156Az Interpretace nové hudby III. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, Hbnji:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozšířit znalosti a dovednosti, získané v předmětu H60156Az Interpretace nové hudby III, a procvičit je při praktickém nastudování náročnějších sólových skladeb pro bicí nástroje, využívajících jejich většího množství a rozmanitosti.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• poučeně interpretovat sólové skladby pro bicí nástroje, náročnější z hlediska technické obtížnosti a množství a rozmanitosti použitých nástrojů,
• detailně diferencovat zvukové odstíny využíváním nejrůznějších druhů paliček,
• vytvořit jednodušší zcela speciální hudební nástroj, vyžadovaný partiturou skladby, nebo zvolený na základě vlastního originálního názoru na interpretaci kompozice. - Osnova
- Vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant).
- Hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů.
- Instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb.
- Možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - jako např. N. J. Živković: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea Sippersfeld); I. Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris) - nebo kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - např. I. Láng: Percussion Music (Editio Musica Budapest); H. U. Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig Köln); P. Norgaard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS Copenhagen); P. Norgaard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS Copenhagen); E. Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de); I. Xenakis: Psappha (Salabert Paris).
- Literatura
- doporučená literatura
- EMMERT, František. Poznámky k instrumentaci I, II. JAMU, Brno, 1997, 2000.
- SLABÝ, Zdeněk a Petr SLABÝ. Svět jiné hudby. Volvox Globator, Praha, 2002.
- DIXON, Steve. Digital performance: a history of new media in theater, dance, performance art, and installation. Cambridge, Mass.: MIT Press, c2007. Leonardo (The MIT Press). ISBN 9780262527521.
- BLADES, James. Percussion Instruments and their History. London, Faber and Faber, 1975.
- BECK, John. Encyclopedia of Percussion. Garland Publishing N. Y., 1995.
- KOTEK, Miroslav. Bicí nástroje. Panton Praha, 1983.
- FORRÓ, Daniel. Domácí nahrávací studio. Grada, Praha, 1996.
- MORGAN, Robert. Anthology of twentieth century music. New York: W. W. Norton & Company, 1992. ISBN 978-0393952841.
- neurčeno
- Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
- Výukové metody
- Cvičení. Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné přednesové skladby.
H60156Al Interpretace nové hudby III
Hudební fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 11:50–13:25 113
- Předpoklady
- EVER( H60156Az Interpretace nové hudby III )
Úspěšné absolvování předmětu H60156Az Interpretace nové hudby III. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Hra na bicí nástroje (program HF, Hbnji:B)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozšířit znalosti a dovednosti, získané v předmětu H60156Az Interpretace nové hudby III, a procvičit je při praktickém nastudování náročnějších sólových skladeb pro bicí nástroje, využívajících jejich většího množství a rozmanitosti.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
• poučeně interpretovat sólové skladby pro bicí nástroje, náročnější z hlediska technické obtížnosti a množství a rozmanitosti použitých nástrojů,
• detailně diferencovat zvukové odstíny využíváním nejrůznějších druhů paliček,
• vytvořit jednodušší zcela speciální hudební nástroj, vyžadovaný partiturou skladby, nebo zvolený na základě vlastního originálního názoru na interpretaci kompozice. - Osnova
- Vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant).
- Hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů.
- Instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb.
- Možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - jako např. N. J. Živković: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea Sippersfeld); I. Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris) - nebo kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - např. I. Láng: Percussion Music (Editio Musica Budapest); H. U. Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig Köln); P. Norgaard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS Copenhagen); P. Norgaard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS Copenhagen); E. Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de); I. Xenakis: Psappha (Salabert Paris).
- Literatura
- doporučená literatura
- EMMERT, František. Poznámky k instrumentaci I, II. JAMU, Brno, 1997, 2000.
- SLABÝ, Zdeněk a Petr SLABÝ. Svět jiné hudby. Volvox Globator, Praha, 2002.
- DIXON, Steve. Digital performance: a history of new media in theater, dance, performance art, and installation. Cambridge, Mass.: MIT Press, c2007. Leonardo (The MIT Press). ISBN 9780262527521.
- BLADES, James. Percussion Instruments and their History. London, Faber and Faber, 1975.
- BECK, John. Encyclopedia of Percussion. Garland Publishing N. Y., 1995.
- KOTEK, Miroslav. Bicí nástroje. Panton Praha, 1983.
- FORRÓ, Daniel. Domácí nahrávací studio. Grada, Praha, 1996.
- MORGAN, Robert. Anthology of twentieth century music. New York: W. W. Norton & Company, 1992. ISBN 978-0393952841.
- neurčeno
- Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
- Výukové metody
- Cvičení. Individuální výuka.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné přednesové skladby.
H60156Al Interpretace nové hudby III
Hudební fakultaléto 2023
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Hra na bicí nástroje (program HF, Hbnji:B)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
- běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
- netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).
LETNÍ SEMESTR
- vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
- hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
- Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
- Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
- Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
- Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
- Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
- Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
- Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
- Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
- Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
- Výukové metody
- Individuální výuka. Rozvrh bude stanoven do domluvě s pedagogem na začátku semestru.
- Metody hodnocení
- Zápočet
Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné sólové skladby pro libovolnou sestavu bicích nástrojů v délce alespoň 7 minut.
H60156Al Interpretace nové hudby III
Hudební fakultaléto 2022
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Hra na bicí nástroje (program HF, Hbnji:B)
- Hra na bicí nástroje (program HF, N-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
- běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
- netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).
LETNÍ SEMESTR
- vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
- hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
- Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
- Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
- Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
- Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
- Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
- Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
- Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
- Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
- Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
- Výukové metody
- Individuální výuka. Rozvrh bude stanoven do domluvě s pedagogem na začátku semestru.
- Metody hodnocení
- Zápočet
Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné sólové skladby pro libovolnou sestavu bicích nástrojů v délce alespoň 7 minut.
H60156Al Interpretace nové hudby III
Hudební fakultaléto 2021
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Hra na bicí nástroje (program HF, N-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
- běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
- netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).
LETNÍ SEMESTR
- vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
- hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
- Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
- Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
- Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
- Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
- Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
- Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
- Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
- Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
- Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
- Výukové metody
- Individuální výuka. Rozvrh bude stanoven do domluvě s pedagogem na začátku semestru.
- Metody hodnocení
- Zápočet
Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné sólové skladby pro libovolnou sestavu bicích nástrojů v délce alespoň 7 minut.
H60156Al Interpretace nové hudby III
Hudební fakultaléto 2020
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 10:10–10:55 S19, Út 11:00–11:45 S19
- Předpoklady
- Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Hra na bicí nástroje (program HF, N-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
- běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
- netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).
LETNÍ SEMESTR
- vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
- hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
- Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
- Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
- Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
- Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
- Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
- Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
- Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
- Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
- Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
- Výukové metody
- Individuální výuka. Rozvrh bude stanoven do domluvě s pedagogem na začátku semestru.
- Metody hodnocení
- Zápočet
Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné sólové skladby pro libovolnou sestavu bicích nástrojů v délce alespoň 7 minut.
H60156Al Interpretace nové hudby III
Hudební fakultaléto 2019
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–9:15 S19
- Předpoklady
- EVER( H60156Az Interpretace nové hudby III )
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
- běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
- netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).
LETNÍ SEMESTR
- vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
- hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
- Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
- Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
- Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
- Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
- Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
- Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
- Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
- Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
- Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
- Výukové metody
- Individuální výuka. Rozvrh bude stanoven do domluvě s pedagogem na začátku semestru.
- Metody hodnocení
- Zápočet
Hodnocení bude uděleno za nastudování alespoň jedné sólové skladby pro libovolnou sestavu bicích nástrojů v délce alespoň 7 minut.
H60156Al Interpretace nové hudby III
Hudební fakultaléto 2018
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–9:15 S19
- Předpoklady
- EVER( H60156Az Interpretace nové hudby III )
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
- běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
- netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).
LETNÍ SEMESTR
- vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
- hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
- Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
- Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
- Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
- Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
- Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
- Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
- Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
- Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
- Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet
H60156Al Interpretace nové hudby III
Hudební fakultaléto 2017
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–9:15 S19
- Předpoklady
- EVER( H60156Az Interpretace nové hudby III )
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
- běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
- netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).
LETNÍ SEMESTR
- vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
- hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
- Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
- Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
- Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
- Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
- Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
- Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
- Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
- Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
- Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet
H60156Al Interpretace nové hudby III
Hudební fakultaléto 2016
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–9:15 S19
- Předpoklady
- EVER( H60156Az Interpretace nové hudby III )
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
- běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
- netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).
LETNÍ SEMESTR
- vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
- hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
- Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
- Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
- Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
- Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
- Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
- Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
- Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
- Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
- Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet
H60156Al Interpretace nové hudby III
Hudební fakultaléto 2015
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( H60156Az Interpretace nové hudby III )
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Hra na bicí nástroje (program HF, B-HUDUM)
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
- běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
- netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).
LETNÍ SEMESTR
- vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
- hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
- Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
- Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
- Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
- Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
- Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
- Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
- Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
- Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
- Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet
H60156Al Interpretace nové hudby III
Hudební fakultaléto 2014
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. 1 z 2. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra bicích nástrojů – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- H60156Az Interpretace nové hudby III
Absolvování předmětu Interpretace nové hudby II (bicí nástroje) ve druhém ročníku bakalářského studia na HF JAMU, případně na jiné umělecké vysoké škole.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Osnova
- ZIMNÍ SEMESTR
- běžné a zejména méně obvyklé způsoby notového zápisu,
- netradiční způsoby rozeznění hudebních nástrojů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při nácviku skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů - Charles Boone: The Watts Towers (Edition Salabert, Paris, nedatováno), Karlheinz Essl: Abolition (Tonos, Darmstadt, 1994), Rickey Tagawa: Inspirations Diabolique (Western International Music,Greeley, 1965), Adam Zdislav Weyna: Utvory na zostav perkusyjny (PWM, Kraków, 1994), Kevin Volans: She Who Sleeps With a Small Blanket (Chester Music, 1985), Harald Weiss: Rotation (Breitkopf & Hartel, nedatováno), Maki Ishii: Thirteen Drums (UA, Tokyo, 1985), Iannis Xenakis: Rebonds a (Salabert Paris,1988), Miroslav Srnka: Ranní hajaju (rukopis, nevydáno).
LETNÍ SEMESTR
- vlastní instrumentační podíl na výsledném zvuku skladeb pro bicí nástroje (použití různých paliček a zejména různých nástrojových variant),
- hledání a tvorba netradičních - i vlastnoručně vyrobených - hudebních nástrojů a znějících objektů,
- instrumentační rozbory kratších úseků i rozsáhlejších částí z partitur vybraných komorních a orchestrálních skladeb,
- možnost individuálně si na nástrojích výše zmíněné aspekty vyzkoušet při studiu skladeb, nepříliš náročných z hlediska počtu a druhů použitých bicích nástrojů, ale s vyšší technickou náročností, než v zimním semestru - Nebojša Jovan Živkovič: Generally spoken it is nothing but rhytm (Musica Europea, Sippersfeld, 1999), Iannis Xenakis: Rebonds b (Salabert Paris,1988), nebo interpretaci kompozic, jejichž instrumentář vyžaduje větší počet rozličných bicích nástrojů - Ištván Láng: Percussion Music (Editio Musica, Budapešť, 1979), Hans Ulrich Lehman: Stroking (Musikverlage Hans Gerig, Koln, 1982), Per Norgard: Towards Completion (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 2005), Per Norgard: Waves (Edition Wilhelm Hansen AS, Copenhagen, 1972), Eckhardt Kopetzki: Canned Heat (Notenbuch.de, nedatováno), Iannis Xenakis: Psappha. (Salabert Paris,1976).
- ZIMNÍ SEMESTR
- Literatura
- Dle výběru skladeb k nácviku, poskytující informace o autorech a skladbách do programových listů. info
- Beck, John: Encyclopedia of percussion - Garland Publishing N. Y., 1995. info
- Blades, James: Percussion Instruments and their History - London, Faber and Faber, 1975. info
- Burghauser, Jaroslav, Špelda, Antonín: Akustické základy orchestrace - Panton, Praha, 1967. info
- Dorůžka, Petr: Hudba na pomezí - Panton, Praha, 1991. info
- Emmert, František: Poznámky k instrumentaci I, II - JAMU, Brno, 1997, 2000. info
- Forró, Daniel: Domácí nahrávací studio - Grada, Praha, 1996. info
- Forró, Daniel: Elektronika a hudební výchova - OPUS MUZIKUM 1/89, Brno, 1989. info
- Kotek, Miroslav : Bicí nástroje - Panton Praha, 1983. info
- Slabý, Zdeněk K., Slabý Petr: Svět jiné hudby - Volvox Globator, Praha, 2002. info
- Špelda, Antonín: Hudební akustika - SPN, Praha, 1971. info
- Výukové metody
- Individuální výuka
- Metody hodnocení
- zápočet
- Statistika zápisu (léto 2025, nejnovější)