H60102LRl Instrument Playing I

Faculty of Music
Summer 2025
Extent and Intensity
0/2/28. 15 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Jindřich Petráš (seminar tutor)
MgA. Zuzana Rzounková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. MgA. Jindřich Petráš
Woodwind and Brass Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Woodwind and Brass Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Absolvování předmětu H60102LRz - Hra na nástroj I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
V návaznosti na bakalářské studium předmět rozvíjí interpretační dovednosti studenta směrem k vysoké odbornosti na poli praktického provádění jednotlivých skladeb. Oproti bakalářskému studiu je předmět zaměřen na studium a interpretaci náročných skladeb repertoáru lesního rohu napříč stylovými obdobími. Cílem studia je také ovládání nástroje a interpretačních rozdílností na takové úrovni, aby student již mohl úspěšně aspirovat na místa v orchestrech a komorních souborech. Součástí výuky předmětu je uspořádání půlrecitálu, popřípadě příprava na interpretační soutěž.
Learning outcomes (in Czech)
Na základě intenzívní individuální přípravy bude student po absolvování předmětu schopen:
- ovládat dle výběru některá vrcholná díla repertoáru lesního rohu (viz osnova);
- ovládat soudobé interpretační techniky používané ve skladbách 20. a 21. století;
Má již početnou zkušenost s veřejným vystupováním a bude schopen:
- adekvátně načasovat svůj výkon (časování hráčské kondice);
- intenzívně se připravit na absolventský projekt formou ohrávání jednotlivých skladeb celovečerního recitálu;
Syllabus (in Czech)
  • Navázat na bakalářské studium jak po technické stránce úrovně posluchače, tak po stránce repertoáru.
  • Volba repertoáru vychází ze skladeb barokního období, avšak na interpretační úrovni založené na nejnovějších trendech. Dále volíme jednu skladbu z období klasicismu a romantismu, jedna skladba z repertoáru bude komorního typu (např. Anonymus - Kvartet pro lesní roh, 2 hoboje a fagot, J .V. Stich - Kvartet pro lesní roh a smyčce atd.
    Komorní skladbu připravit v precizní souhře a využít poznatků ze studia komorní hry
  • Příprava na koncertní vystoupení
  • Zúčastňovat se v co největší míře soutěží a konkurzů
    LS
  • Pokračovat ve studiu repertoáru započatého v zimním semestru.
  • Volba repertoáru vychází ze skladeb barokního období, ale na interpretační úrovni založené na nejnovějších trendech, dále volíme jednu skladbu z období romantismu a soudobou kompozici - jedna skladba z repertoáru bude komorního typu (např. Anonymus - Kvartet pro lesní roh, 2 hoboje a fagot, J. V. Stich - Kvartet pro lesní roh a smyčce atd.
  • Komorní skladbu připravit v precizní souhře a využít poznatků ze studia komorní hry.
  • Příprava na koncertní vystoupení.
  • Zúčastňovat se v co největší míře soutěží a konkurzů.
Literature
    recommended literature
  • Quantz, J. J.: Interpretace - Pokus jak hrát na příčnou flétnu. Supraphon, Praha 1980.
  • Wekre, F. R.: Úvahy o hře na lesní roh. (Horn Press Praha, nedat.).
  • Tuckwell, B.: Playing the Horn. Oxford University Press 1978
  • Erickson, J.: Playing High Horn. Horn Notes Edition 2007
  • Holtzel, M.: Hohe Schule des Horns. Schott 2000
  • Play with a Pro, Hudební výuková videa, www.playwithapro.com
Teaching methods (in Czech)
individuální lekce, vystupování na veřejných koncertech a seminářích
Assessment methods (in Czech)
klasifikovaný zápočet - komisionální
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2025/H60102LRl