H51130 Manažerská psychologie

Hudební fakulta
léto 2025
Rozsah
1/1/2. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Monika Bucharová (přednášející)
Garance
PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D.
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr. Absolvování předmětu Základy manažerské psychologie v bakalářském stupni studia, příp. předmětu s obdobným zaměřením na jiné VŠ.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
Výstupy z učení
Student
dokáže popsat a vysvětlit typické kognitivní klamy;
dokáže popsat vhodný postup při rozhodování, včetně kombinace intuitivního a racionálního přístupu;
dokáže definovat pojmy stres, eustres, distres, syndrom vyhoření;
dokáže definovat pojem konflikt, asertivita, teorie her a BATNA;
dokáže popsat vhodný postup při řešení konfliktů;
vyjmenuje základní práva a techniky asertivity;
dokáže popsat vhodný postup při vyjednávání a vyjmenovat vybrané techniky vyjednávání;
dokáže definovat pojem hodnoty;
dokáže vysvětlit zlatý kruh dle S. Sineka;
zná vybrané postupy managementu 3.0;
zná situační vedení a model SCARF;
umí vytvořit a vyplnit rozhodovací tabulku (vícekriteriální analýzu);
rozlišuje jednotlivé styly řešení konfliktů a umí je ve vhodné situaci použít;
umí poskytnout svým spolužákům nehodnotící zpětnou vazbu;
ví, jak zvládat stresové situace;
je schopen adekvátně reagovat v konfliktních situacích;
je schopen vést vyjednávání;
je schopen zahájit práci v týmu s ohledem na budování důvěry a naplňování hodnot;
je schopen klást koučovací otázky.
Osnova
  • Rozhodování – kognitivní klamy, psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
  • Konflikt. Strategie řešení konfliktů.
  • Základy asertivního jednání.
  • Vyjednávání, hledání win-win řešení.
  • Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
  • Sociální potřeby (model SCARF). Nové přístupy managementu 3.0.
  • Duševní hygiena. Zdroje stresu a zátěže a možnosti jejich zvládání. Pracovní zátěž.
  • Zpětná vazba. Koučování v manažerské praxi.
Literatura
    povinná literatura
  • PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • JIŘÍ, Plamínek. Vedení lidí, týmů a firem - Praktický atlas managementu. Praza: Grada Publishing a.s, 2008, 204 s. ISBN 978-80-247-2448-5. info
    doporučená literatura
  • Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
  • Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
  • • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
  • • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
  • • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
  • • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
  • • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
  • VOSS, Ch. Nikdy nedělej kompromis: aneb Vyjednávej tak, jako by ti šlo o život. Jan Melvil Publishing, 2016, 280 s. ISBN 978-80-7555-002-6. info
  • TEUSCHER, U. a B. ANDERSON. Heart and Mind: Mastering the Art of Decision Making. 2013, 274 s. ISBN 978-1-4903-1762-5. info
  • LUDWIG, P. Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing, 2013. info
  • MARQUET, L. D. Turn the Ship Around!: A True Story of Turning Followers into Leaders. 2013, 272 s. ISBN 978-1-59184-640-6. info
  • SINEK, S. Začněte s proč. Jan Melvil Publishing, 2013, 256 s. ISBN 978-80-87270-55-4. info
  • KAHNEMAN, D. Myšlení, rychlé a pomalé. Jan Melvil Publishing, 2012, 542 s. ISBN 978-80-87270-42-4. info
  • CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu: manipulativní techniky a jak se jim bránit. Brno: Jan Melvil, 2012. ISBN 978-80-87270-32-5. info
  • APPELO, J. Management 3.0: Leading Agile Developers, Developing Agile Leaders. 2011, 464 s. ISBN 978-0-321-71247-9. info
  • PINK, D. Pohon – Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje. 2011. ISBN 978-80-7263-671-6. info
  • ROCK, D. Leadership s klidnou myslí. 2009. ISBN 978-80-7349-206-9. info
  • KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-407-6. info
  • BĚLOHLÁVEK, František a Pavol KOŠŤAN. Management. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0396-X. info
  • KŘIVOHLAVÝ, J. Jak neztratit nadšení. 1998, 131 s. ISBN 80-7169-551-3. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY: Seminář, přednáška
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

METODY VÝUKY:
V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, modelové situace, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
Metody hodnocení
Min. 80% účast ve výuce.
Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky.

Zkouška, která se skládá ze dvou částí:
a) písemná zkouška ověřující teoretické znalosti studenta (50% hodnocení)
b) ústní zkouška ověřující praktické dovednosti studenta (50% hodnocení)
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

H51130 Manažerská psychologie

Hudební fakulta
léto 2024
Rozsah
1/1/2. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Monika Bucharová (přednášející)
Garance
PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D.
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
každé sudé pondělí 15:10–17:35 209
Předpoklady
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr. Absolvování předmětu Základy manažerské psychologie v bakalářském stupni studia, příp. předmětu s obdobným zaměřením na jiné VŠ.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
Výstupy z učení
Student
dokáže popsat a vysvětlit typické kognitivní klamy;
dokáže popsat vhodný postup při rozhodování, včetně kombinace intuitivního a racionálního přístupu;
dokáže definovat pojmy stres, eustres, distres, syndrom vyhoření;
dokáže definovat pojem konflikt, asertivita, teorie her a BATNA;
dokáže popsat vhodný postup při řešení konfliktů;
vyjmenuje základní práva a techniky asertivity;
dokáže popsat vhodný postup při vyjednávání a vyjmenovat vybrané techniky vyjednávání;
dokáže definovat pojem hodnoty;
dokáže vysvětlit zlatý kruh dle S. Sineka;
zná vybrané postupy managementu 3.0;
zná situační vedení a model SCARF;
umí vytvořit a vyplnit rozhodovací tabulku (vícekriteriální analýzu);
rozlišuje jednotlivé styly řešení konfliktů a umí je ve vhodné situaci použít;
umí poskytnout svým spolužákům nehodnotící zpětnou vazbu;
ví, jak zvládat stresové situace;
je schopen adekvátně reagovat v konfliktních situacích;
je schopen vést vyjednávání;
je schopen zahájit práci v týmu s ohledem na budování důvěry a naplňování hodnot;
je schopen klást koučovací otázky.
Osnova
  • Rozhodování – kognitivní klamy, psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
  • Konflikt. Strategie řešení konfliktů.
  • Základy asertivního jednání.
  • Vyjednávání, hledání win-win řešení.
  • Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
  • Sociální potřeby (model SCARF). Nové přístupy managementu 3.0.
  • Duševní hygiena. Zdroje stresu a zátěže a možnosti jejich zvládání. Pracovní zátěž.
  • Zpětná vazba. Koučování v manažerské praxi.
Literatura
    povinná literatura
  • PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • JIŘÍ, Plamínek. Vedení lidí, týmů a firem - Praktický atlas managementu. Praza: Grada Publishing a.s, 2008, 204 s. ISBN 978-80-247-2448-5. info
    doporučená literatura
  • Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
  • Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
  • • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
  • • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
  • • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
  • • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
  • • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
  • VOSS, Ch. Nikdy nedělej kompromis: aneb Vyjednávej tak, jako by ti šlo o život. Jan Melvil Publishing, 2016, 280 s. ISBN 978-80-7555-002-6. info
  • TEUSCHER, U. a B. ANDERSON. Heart and Mind: Mastering the Art of Decision Making. 2013, 274 s. ISBN 978-1-4903-1762-5. info
  • LUDWIG, P. Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing, 2013. info
  • MARQUET, L. D. Turn the Ship Around!: A True Story of Turning Followers into Leaders. 2013, 272 s. ISBN 978-1-59184-640-6. info
  • SINEK, S. Začněte s proč. Jan Melvil Publishing, 2013, 256 s. ISBN 978-80-87270-55-4. info
  • KAHNEMAN, D. Myšlení, rychlé a pomalé. Jan Melvil Publishing, 2012, 542 s. ISBN 978-80-87270-42-4. info
  • CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu: manipulativní techniky a jak se jim bránit. Brno: Jan Melvil, 2012. ISBN 978-80-87270-32-5. info
  • APPELO, J. Management 3.0: Leading Agile Developers, Developing Agile Leaders. 2011, 464 s. ISBN 978-0-321-71247-9. info
  • PINK, D. Pohon – Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje. 2011. ISBN 978-80-7263-671-6. info
  • ROCK, D. Leadership s klidnou myslí. 2009. ISBN 978-80-7349-206-9. info
  • KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-407-6. info
  • BĚLOHLÁVEK, František a Pavol KOŠŤAN. Management. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0396-X. info
  • KŘIVOHLAVÝ, J. Jak neztratit nadšení. 1998, 131 s. ISBN 80-7169-551-3. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY: Seminář, přednáška
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

METODY VÝUKY:
V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, modelové situace, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
Metody hodnocení
Min. 80% účast ve výuce.
Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky.

Zkouška, která se skládá ze dvou částí:
a) písemná zkouška ověřující teoretické znalosti studenta (50% hodnocení)
b) ústní zkouška ověřující praktické dovednosti studenta (50% hodnocení)
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.

H51130 Manažerská psychologie

Hudební fakulta
léto 2023
Rozsah
1/1/2. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Zuzana Ježková (přednášející)
Garance
PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D.
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Čt 10:10–11:45 006
Předpoklady
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr. Absolvování předmětu Základy manažerské psychologie v bakalářském stupni studia, příp. předmětu s obdobným zaměřením na jiné VŠ.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
Výstupy z učení
Student
dokáže popsat a vysvětlit typické kognitivní klamy;
dokáže popsat vhodný postup při rozhodování, včetně kombinace intuitivního a racionálního přístupu;
dokáže definovat pojmy stres, eustres, distres, syndrom vyhoření;
dokáže definovat pojem konflikt, asertivita, teorie her a BATNA;
dokáže popsat vhodný postup při řešení konfliktů;
vyjmenuje základní práva a techniky asertivity;
dokáže popsat vhodný postup při vyjednávání a vyjmenovat vybrané techniky vyjednávání;
dokáže definovat pojem hodnoty;
dokáže vysvětlit zlatý kruh dle S. Sineka;
zná vybrané postupy managementu 3.0;
zná situační vedení a model SCARF;
umí vytvořit a vyplnit rozhodovací tabulku (vícekriteriální analýzu);
rozlišuje jednotlivé styly řešení konfliktů a umí je ve vhodné situaci použít;
umí poskytnout svým spolužákům nehodnotící zpětnou vazbu;
ví, jak zvládat stresové situace;
je schopen adekvátně reagovat v konfliktních situacích;
je schopen vést vyjednávání;
je schopen zahájit práci v týmu s ohledem na budování důvěry a naplňování hodnot;
je schopen klást koučovací otázky.
Osnova
  • Rozhodování – kognitivní klamy, psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
  • Konflikt. Strategie řešení konfliktů.
  • Základy asertivního jednání.
  • Vyjednávání, hledání win-win řešení.
  • Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
  • Sociální potřeby (model SCARF). Nové přístupy managementu 3.0.
  • Duševní hygiena. Zdroje stresu a zátěže a možnosti jejich zvládání. Pracovní zátěž.
  • Zpětná vazba. Koučování v manažerské praxi.
Literatura
    povinná literatura
  • PRŮCHOVÁ, Hana, Zuzana JEŽKOVÁ, Branislav LACKO a Jaroslav ŠVEC. Projektové řízení - Jak zvládnout projekty. 1. vyd. Brno: Akademické centrum studentských aktivit, 2014, 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7. info
  • JIŘÍ, Plamínek. Vedení lidí, týmů a firem - Praktický atlas managementu. Praza: Grada Publishing a.s, 2008, 204 s. ISBN 978-80-247-2448-5. info
    doporučená literatura
  • Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
  • Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
  • • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
  • • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
  • • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
  • • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
  • • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
  • VOSS, Ch. Nikdy nedělej kompromis: aneb Vyjednávej tak, jako by ti šlo o život. Jan Melvil Publishing, 2016, 280 s. ISBN 978-80-7555-002-6. info
  • TEUSCHER, U. a B. ANDERSON. Heart and Mind: Mastering the Art of Decision Making. 2013, 274 s. ISBN 978-1-4903-1762-5. info
  • LUDWIG, P. Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing, 2013. info
  • MARQUET, L. D. Turn the Ship Around!: A True Story of Turning Followers into Leaders. 2013, 272 s. ISBN 978-1-59184-640-6. info
  • SINEK, S. Začněte s proč. Jan Melvil Publishing, 2013, 256 s. ISBN 978-80-87270-55-4. info
  • KAHNEMAN, D. Myšlení, rychlé a pomalé. Jan Melvil Publishing, 2012, 542 s. ISBN 978-80-87270-42-4. info
  • CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu: manipulativní techniky a jak se jim bránit. Brno: Jan Melvil, 2012. ISBN 978-80-87270-32-5. info
  • APPELO, J. Management 3.0: Leading Agile Developers, Developing Agile Leaders. 2011, 464 s. ISBN 978-0-321-71247-9. info
  • PINK, D. Pohon – Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje. 2011. ISBN 978-80-7263-671-6. info
  • ROCK, D. Leadership s klidnou myslí. 2009. ISBN 978-80-7349-206-9. info
  • KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Konflikty mezi lidmi. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-407-6. info
  • BĚLOHLÁVEK, František a Pavol KOŠŤAN. Management. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0396-X. info
  • KŘIVOHLAVÝ, J. Jak neztratit nadšení. 1998, 131 s. ISBN 80-7169-551-3. info
Výukové metody
FORMY VÝUKY: Seminář, přednáška
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

METODY VÝUKY:
V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, modelové situace, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
Metody hodnocení
Min. 80% účast ve výuce.
Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky.

Zkouška, která se skládá ze dvou částí:
a) písemná zkouška ověřující teoretické znalosti studenta (50% hodnocení)
b) ústní zkouška ověřující praktické dovednosti studenta (50% hodnocení)
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2024, léto 2025.

H51130 Manažerská psychologie

Hudební fakulta
léto 2022
Rozsah
1/1/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Pá 8:30–10:05 006
Předpoklady
Úspěšně absolvovaný předmět H51129 Základy manažerské psychologie.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti sebeprezentace, rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
Osnova
  • Zpětná vazba. Koučink.
    Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
    Základy asertivního jednání.
    Rozhodování – psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
    Sociální potřeby (model SCARF).
    Vyjednávání, hledání win-win řešení.
    Skupinové metody řešení problémů.
    Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
    Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku.
Literatura
  • Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
  • Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
  • Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
  • • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
  • • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
  • • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
  • • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
  • • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
  • • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
Metody hodnocení
Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky. Ústní zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H51130 Manažerská psychologie

Hudební fakulta
léto 2021
Rozsah
1/1/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Čt 10:10–11:50 209
Předpoklady
H51129 Základy manažerské psychologie
Úspěšně absolvovaný předmět H51129 Základy manažerské psychologie.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti sebeprezentace, rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
Osnova
  • Zpětná vazba. Koučink.
    Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
    Základy asertivního jednání.
    Rozhodování – psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
    Sociální potřeby (model SCARF).
    Vyjednávání, hledání win-win řešení.
    Skupinové metody řešení problémů.
    Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
    Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku.
Literatura
  • Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
  • Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
  • Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
  • • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
  • • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
  • • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
  • • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
  • • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
  • • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
Metody hodnocení
Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky. Ústní zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H51130 Manažerská psychologie

Hudební fakulta
léto 2020
Rozsah
1/1/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
Čt 10:10–11:50 209
Předpoklady
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti sebeprezentace, rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
Osnova
  • Zpětná vazba. Koučink.
    Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
    Základy asertivního jednání.
    Rozhodování – psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
    Sociální potřeby (model SCARF).
    Vyjednávání, hledání win-win řešení.
    Skupinové metody řešení problémů.
    Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
    Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku.
Literatura
  • Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
  • Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
  • Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
  • • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
  • • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
  • • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
  • • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
  • • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
  • • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
Metody hodnocení
Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky. Ústní zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H51130 Manažerská psychologie

Hudební fakulta
léto 2019
Rozsah
1/1/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Zuzana Ježková (přednášející)
Garance
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, vyjednávání i asertivity. Budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů. Zlepší své schopnosti sebeprezentace, rozhodování a vedení druhých. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
Osnova
  • Zpětná vazba. Koučink.
    Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
    Základy asertivního jednání.
    Rozhodování – psychologie rozhodování, individuální i skupinové metody pro správný výběr.
    Sociální potřeby (model SCARF).
    Vyjednávání, hledání win-win řešení.
    Skupinové metody řešení problémů.
    Vedení, styly vedení. Úloha hodnot při vedení lidí. Význam a budování důvěry.
    Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku.
Literatura
  • Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
  • Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
  • Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
  • • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
  • • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
  • • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
  • • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
  • • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
  • • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
Metody hodnocení
Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů, plnění úkolů zadaných v rámci výuky. Ústní zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H51130 Manažerská psychologie

Hudební fakulta
léto 2018
Rozsah
1/1/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Zuzana Ježková (přednášející)
Garance
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů, zákonitostmi výběrového řízení, řízení a motivování druhých či předcházení chronického odkládání úkolů. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
Osnova
  • Zvládání prokrastinace. Zpětná vazba. Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
    Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
    Výběrové řízení. Základní postupy k výběru nového zaměstnance.
    Teorie pracovní motivace. Pracovní spokojenost.
    Řízení. Teorie řízení. Metody řízení.
    Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku. Koučink.
Literatura
  • Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
  • Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
  • Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
  • • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
  • • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
  • • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
  • • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
  • • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
  • • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
Metody hodnocení
Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů. Ústní zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H51130 Manažerská psychologie

Hudební fakulta
léto 2017
Rozsah
0/0/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů, zákonitostmi výběrového řízení, řízení a motivování druhých či předcházení chronického odkládání úkolů. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
Osnova
  • Zvládání prokrastinace. Zpětná vazba. Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
    Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
    Výběrové řízení. Základní postupy k výběru nového zaměstnance.
    Teorie pracovní motivace. Pracovní spokojenost.
    Řízení. Teorie řízení. Metody řízení.
    Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku. Koučink.
Literatura
  • Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
  • Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
  • Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
  • • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
  • • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
  • • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
  • • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
  • • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
  • • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
Metody hodnocení
Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů. Ústní zkouška.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H51130 Manažerská psychologie

Hudební fakulta
léto 2016
Rozsah
0/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudební produkce – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl prohloubit a rozšířit poznatky z oblasti manažerské psychologie získané v bakalářském cyklu studia. Studenti se naučí efektivně řešit náročné situace v oblasti mezilidské komunikace, budou seznámeni se strategiemi zvládání konfliktů, zákonitostmi výběrového řízení, řízení a motivování druhých či předcházení chronického odkládání úkolů. Seznámí se s možnými potížemi vyplývajícími z každodenní praxe manažera a s tím, jak může psychologie přispět k jejich prevenci či odstranění.
Osnova
  • Zvládání prokrastinace. Zpětná vazba. Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
    Konflikt. Strategie řešení konfliktu.
    Výběrové řízení. Základní postupy k výběru nového zaměstnance.
    Teorie pracovní motivace. Pracovní spokojenost.
    Řízení. Teorie řízení. Metody řízení.
    Šikana na pracovišti. Psychosomatická onemocnění v životě manažera a prevence jejich vzniku. Koučink.
Literatura
  • Čakrt, M.: Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha: Management Press, 2004. info
  • Praško, J., Prašková, H.: Asertivitou proti stresu. Praha, Grada 1996. info
  • Vybíral, Zbyněk, Psychologie komunikace, Praha, Portál 2000. info
  • • Ludwig, P. (2013). Konec prokrastinace. Jan Melvil publishing.
  • • Khelerová, V. (1999). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing.
  • • Whitmore, J. (1995). Koučování: příručka rozvoje vlastních dovedností a zvyšování výkonnosti. Praha: Management press.
  • • Mikuláštík, M. (2007). Manažerská psychologie. Praha: Grada Publishing.
  • • Jarošová, E., Komárková, R., Pauknerová, D., Pavlica, K. (2005). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
  • • Sliviaková, A. (2010). Příště se do toho pustím dříve! Malá příručka pro prokrastinující. Brno: Knihovnička.cz.
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášek a povinných seminářů. V rámci výuky je využívána práce ve skupině, samostatná práce studentů, videofeedback, přednášky, diskuse, nácvik dovedností, hraní rolí, psychologické testy, prezentace prací studentů a další.
Metody hodnocení
Min. 80% účast ve výuce. Prezentace studentů. Ústní zkouška.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H51130 Manažerská psychologie

Hudební fakulta
léto 2015
Rozsah
0/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
    Konflikt. Strategie řešení konfliktu. Charakteristiky správného řešení konfliktu. Důsledky neřešených pracovních konfliktů.
    Životopis. Motivační dopis.
    Výběrové řízení. Zásady výběrového pohovoru. Výběrové řízení formou assessment centra.
    Teorie pracovní motivace. Pracovní spokojenost.
    Řízení. Teorie řízení. Metody řízení.
    Time management a zvládání prokrastinace.
Výukové metody
Bloková výuka v podobě 4 intenzivních přednášek propojených s cvičeními.
Metody hodnocení
Účast na výuce, která je koncipována jako sebezkušenostní, je povinná. Maximum je absence na jednom bloku výuky. Konkrétní obsah zkoušky je sdělen v průběhu výuky.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.

H51130 Manažerská psychologie

Hudební fakulta
léto 2014
Rozsah
0/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Andrea Mikotová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D. (náhr. zkoušející)
Garance
Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Katedra hudebních a humanitních věd – Děkanát – Hudební fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Úspěšně vykonaná přijímací zkouška a uzavřený zimní semestr.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Kritika a pochvala. Jak je vhodně poskytovat a přijímat?
    Konflikt. Strategie řešení konfliktu. Charakteristiky správného řešení konfliktu. Důsledky neřešených pracovních konfliktů.
    Životopis. Motivační dopis.
    Výběrové řízení. Zásady výběrového pohovoru. Výběrové řízení formou assessment centra.
    Teorie pracovní motivace. Pracovní spokojenost.
    Řízení. Teorie řízení. Metody řízení.
    Time management a zvládání prokrastinace.
Výukové metody
Bloková výuka v podobě 4 intenzivních přednášek propojených s cvičeními.
Metody hodnocení
Účast na výuce, která je koncipována jako sebezkušenostní, je povinná. Maximum je absence na jednom bloku výuky. Konkrétní obsah zkoušky je sdělen v průběhu výuky.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024, léto 2025.