DRTZX14 Audiovisual praktikum

Theatre Faculty
Winter 2024
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Petr Vašků (lecturer)
MgA. Silvia Vyvijal Divékyová (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student získá potřebné dovednosti v práci s obrazovou záznamovou technikou (kamera, digitální zrcadlovka), zvukovou technikou, a střihovými programy a postupy. Cílem je, aby student byl schopen zcela samostatně a nezávisle realizovat audiovizuální díla za použití současné audiovizuální techniky. Předmět je koncipován v přímé návaznosti na předmět Audiovizuální projekt.
Syllabus (in Czech)
  • Základy práce s DSLR (expozice, ostření, nastavení barevné teploty) Základy kompozice (statická, dynamická, velikost záběru, kompozice postavy) Základy střihu v nelineárním střihovém programu. Základy natáčení se zvukovou filmovou technikou (směrový mikrofon, mikrofonní tyč, asynchronní zvuk) CVIČENÍ: „Minimalistický filmový dialog s překvapivou pointou.“ (Studenti vytvoří samostatně ve štábu krátkou filmovou miniaturu podle svého vlastního scénáře. Každý student se vystřídá na všech produkčních pozicích. Výhody a nevýhody natáčení s digitální kamerou vs. digitální zrcadlovkou (estetika a příklady jejich využití). Improvizace v natáčení dokumentárních filmů – možnost improvizace podmiňuje dokonalé zvládnutí techniky. Pohyb v terénu. Komunikace s respondenty. Vedení rozhovoru. CVIČENÍ: „Obrazová poetická reportáž“ (Studenti vytvoří reportáž z aktuální události pouze za pomocí obrazu, důraz je kladen na vyjádření atmosféry události.) Základní střihové koncepce (vztahová a kamerová osa, střih v pohybu, kontinuita pohybu. Střihová interpunkce, funkce prostřihů.)
Literature
  • Bláha, I.: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla, AMU, Praha, 2006. info
  • J. Valušiak: Základy střihové skladby, skripta FAMU. info
  • Jacques Aumont: "Obraz", FAMU Praha, 2005. info
  • Jerzy Płażewski : Dějiny filmu. info
  • Jiřík, Vlastimil: Kinematografický obraz I. a II. info
  • Josef Valušiak: Střihovou skladbou k n-té dimenzi. info
  • Nichols, Bill: Úvod do dokumentárního filmu,Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze,Praha 2010,ISBN 978-80-7331-181-0. info
  • Roland Barthes: "Světlá komora", Archa Bratislava, 1994. info
  • JARVIS, Chase. The best camera is the one that's with you. Berkeley, Calif.: New Riders, 2010, 241 p.
  • KATZ, Steven D. Film Directing Shot by Shot: Visualizing from Concept to Screen. Focal Press. 1991.
  • SONTAG, Susan. O fotografii. Praha, 2002.
  • HŮRKA, Miloslav. Estetika zvuku ve filmu: soubor problémů při vytváření zvukové složky filmu. Praha:
  • MACKENDRICK, Alexander. On Film-making, Faber & Faber, 2005, 336 s., ISBN: 978-0571211258
  • VAN HURKMAN, Alexis. Color correction handbook: professional techniques for video and cinema.
  • ČIHÁK, Martin. Ponorná řeka kinematografie, 1. vydání. 302 pages. ISBN 8073312832.
  • JECH, Pavel a Mary ANGIOLILLO. The seven minute screenplay. 1. vyd. V Praze: Akademie múzických
Teaching methods (in Czech)
cvičení, instruktáž, metody vytváření dovedností, diskuzní metody, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
zápočet na základě aktivní účasti na cvičeních ve výuce, znalosti doporučené literatury a odevzdání dohodnutých zadání
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2024/DRTZX14