DIFA:DHDZ201 Herectví II – činohra - Informace o předmětu
DHDZ201 Herectví II – činohra
Divadelní fakultazima 2024
- Rozsah
- 0/6/2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Josef Morávek (přednášející)
Gabriela Štefanová (přednášející) - Garance
- doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Ateliér činoherního herectví Josefa Morávka – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér činoherního herectví Josefa Morávka – Ateliér činoherního herectví – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Činoherní herectví (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Cíle předmětu
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné cíle:
• Herecká proměna za použití vnitřních a vnějších hereckých výrazových prostředků směřující k charakterizaci postavy
• Rozvíjení schopnosti herecké analýzy textu
• Tvorba autorského textu rozvíjejícího dramatickou předlohu
• Zkoumání vrstevnatosti vztahů mezi hercem a postavou
• Seznámení s problematikou divadelních žánrů
• Vědomá integrace dovedností získaných v ostatních předmětech do herecké tvorby - Výstupy z učení
- Tento předmět v rámci specializace "činohra" rozšiřuje časovou dotaci předmětu Herecká tvorba (společný pro všechny 3 specializace studijního programu) a proto s tímto předmětem sdílí i stejné výstupy - Student bude po absolvování předmětu schopen:
• charakterizovat postavu vnitřními a vnějšími výrazovými prostředky
• adekvátní úrovně herecké analýzy textu
• zkoumat vztahy mezi hercem a postavou
• integrovat dovednosti získané v ostatních předmětech do herecké tvorby - Osnova
- Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
- Ateliér doc. Bergmana
- Svět dramatického autora (Molière) jako výchozí impuls interpretační a autorské herecké tvorby – alexandrín, zvětšená stylizace pohybového výrazu, práce na více situacích, tedy i dvou až třech postavách (v jejich základních rysech); krátký autorský herecký projekt (na základě „psychosomatických cvičení“) na téma Molière. Další zvědomování kompozičních zákonitostí.
- Ateliér doc. Riegera
- Práce na krátkém dramatickém nebo nedramatickém textu za účelem:
- • využití vnější i vnitřní charakteristiky postavy
- • rozvoje herecké analýzy textu
- • přivlastnění si daných okolností postavy zadané autorem
- • integrace dovedností z ostatních předmětů
- Ateilér doc. Smilkové
- • na základě klasické dramatiky vnímání moderního světa herce
- • rozvíjení technických možností herce
- • herecký trénink
- Ateliér doc. Dostálka
- - práce s literární předlohou (dramatická literatura)
- - tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem
- - maximální konkrétnost jevištní akce
- - odvážnost hereckého výrazu
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2024/DHDZ201