DIFA:DATZ411 Drama adaptation I - Course Information
DATZ411 Drama adaptation I
Theatre FacultyWinter 2022
- Extent and Intensity
- 1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Petr Francán
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %) - Timetable
- Thu 14:30–16:00 408
- Prerequisites (in Czech)
- orientace v české a světové literární, divadelní a filmové tvorbě
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audiovisual Media and Theatre (programme DIFA, Dra_Tvo:N)
- Audiovisual Creation and Theatre (programme DIFA, N-DRAUM)
- Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting (programme DIFA, Dra_Tvo:N)
- Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Student se seznámí se vzájemnými inspiracemi literatury, divadla, filmu a televize.
Porozumí užití výrazových prostředků a postupů v jednotlivých médiích a jejich aplikaci při transformaci obsahů mezi nimi.
Získá schopnost kritické reflexe a přehled o nejvýznamnějších adaptacích z oblasti české a světové kultury. - Learning outcomes (in Czech)
- Student je schopen definovat adaptační metody zásadních světových a českých filmových, divadelních či televizních děl. Dovede analyzovat text.Je schopen na konkrétních příkladech popsat tvůrčí postupy osobností filmové, televizní a divadelní režie ve vztahu k adaptaci.Dokáže se jimi inspirovat ve své vlastní tvůrčí praxi.
- Syllabus (in Czech)
- Historie vzájemné inspirace divadla, filmu a televize.
Užití a průnik výrazových prostředků a postupů v jednotlivých médiích.
Kritické reflexe adaptací. Seznámení studentů se zdroji vzájemné inspirace filmu, televizní a divadelní tvorby až po úspěšné adaptace.
Analýzy původních dramatických textů a z nich vycházejících filmových a televizních děl. Kritická reflexe aktuálních divadelních inscenací, vycházejících z filmových předloh. Vlastní tvůrčí adaptace vybraných pasáží dramatických textů, v kontextu již existujících adaptací vybraných děl. Aktivní propojování teoretických znalostí s možností aplikace v krátkých autorských scénářích.
- Historie vzájemné inspirace divadla, filmu a televize.
- Literature
- Shubik I.: Play for today, Davis-Poynter, London 1975. info
- Tulloch J.: Television drama, Routledge, London and New York 1990. info
- Ricoeur P.: Teória interpretácie. info
- Aumont J.: Le Cinema Et La Mise En Scene , Editeur: Armand Colin, Paris 2006. info
- Aumont J.: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001. info
- Szczepanik P.: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
- Bílková-Belnayová K.: Souřadnice televizní dramatické tvorby, Panorama, Praha 1988. info
- Bourdieu P.: O televizi, Doplněk, Brno 2002. info
- Hedvábný Z.: Alfréd Radok. Zpráva o jednom osudu., Divadelní ústav, Praha 1994. info
- Karvaš P.: Umenie drámy a fenomén televízie, Výskumný ústav kultúry, Bratislava 1985. info
- Mravcová, M.: Od Oidipa k Francouzově milence, Světová literatura ve filmu, Interpretace z let 1982 - 1998, NFA, Praha 2001
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Přednáška, seminář (diskuze, vlastní tvůrčí a kritická práce a její reflexe) - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě docházky, aktivní účasti na diskuzích a plnění průběžných zadání - scénář daptace vybraného dramatického textu.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2022/DATZ411