DIFA:DFDZ204 Multimediální tvorba 3 – film - Informace o předmětu
DFDZ204 Multimediální tvorba 3 – film
Divadelní fakultazima 2021
- Rozsah
- 0/4/0. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Hubáček (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 10:15–13:30 301
- Předpoklady
- EVER( DFDL204 Multimediální tvorba 4 – animace )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Fyzické divadlo (program DIFA, Her_Tvo:M)
- Cíle předmětu
- Výuka se zaměřuje na filmové médium a jeho možné průniky s nekonvenční scénickou tvorbou, zvláště na žánr tanečního filmu. Studenti se seznámí s poloprofesionální kamerovou technikou a střihovými programy a dostane se jim základního vhledu do světa filmové a televizní produkce.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu je student schopen:
- základní práce s kamerovou technikou a střihovými programy
- pomocí těchto schopností vytvářet obsah videoprojekce pro scénickou tvorbu
- využít "živou kameru" ve scénické tvorbě
- spolupracovat s odborníky-filmaři na tvorbě tanečních filmů - Osnova
- Témata teoretické části:
- - kamerová technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole)
- - úvod do zpracování videa na počítači
- - příprava videa pro videoprojekci
- - využití kamery na scéně v reálném čase (přímé napojení kamery na videoprojekci a dramatické možnosti z toho plynoucí)
- - úvod do filmového výrobního procesu (složení filmového a televizního štábu, fáze výrobního procesu, typy filmového scénáře)
- - úvod do filmové řeči (velikosti záběrů, střihová skladba)
- - úvod do žánru tanečního filmu
- - úvod do scenáristiky a dramaturgie filmu
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněna praktickými ukázkami techniky i promítáním filmových úryvků. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby a tanečního filmu.
- Praktická část:
- - jednoduchá kamerová cvičení (jednozáběrový film s využitím velikostí záběru)
- - jednoduchá střihová cvičení
- - tvorba scénického gagu na téma „Klaun objeví kameru“ (v návaznosti na předmět ""Herecká tvorba"")"
- Literatura
- doporučená literatura
- James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
- Plazewski Jerzy: Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967
- Stehlíková, Eva: Alfréd Radok mezi filmem a divadlem. Praha: AMU, Národní filmový archiv, 2007.
- Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: AMU, 2002
- Španihelová, Magda: Screen Dance. Praha: FF UK, 2010
- Výukové metody
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
- Metody hodnocení
- Hodnotí se schopnost studentů pracovat s filmovou řečí v krátkých storyboardových cvičeních Dále se hodnotí osvojení terminologie, základních schopností práce s kamerovou technikou a střihovými programy formou ústního testu a praktických cvičení a aktivita na hodinách.
- Navazující předměty
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2021/DFDZ204