DIFA:DFDZ204 Scenáristicko-dramaturgická tv - Informace o předmětu
DFDZ204 Scenáristicko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba
Divadelní fakultazima 2017
- Rozsah
- 0/4/1. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MgA. Tomáš Hubáček (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ateliér fyzického divadla – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 10:15–13:30 301
- Předpoklady
- EVER( DFDL204 Scenáristicko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Fyzické divadlo (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Výuka se zaměřuje na filmové médium a jeho možné průniky s nekonvenční scénickou tvorbou. Studenti se seznámí s poloprofesionální kamerovou technikou a střihovými programy a dostane se jim základního vhledu do světa filmové a televizní produkce. Hlavní důraz je kladen na využití prvků filmové řeči a kamerové techniky ve vlastní tvorbě.
- Výstupy z učení
- Výstupem předmětu jsou krátké jednozáběrové filmy (klaunské gagy) a scénické gagy využívající kameru napojenou na videoprojektor. Při stavbě gagů studenti využijí mj. poznatky ze scenáristika a dramaturgie. Nejzdařilejší z nich jsou prezentovány veřejnosti na přehlídce v závěru semestru. Studenti tím navíc získávají materiál pro svá osobní portfolia.
- Osnova
- Témata teoretické části: - kamerová technika (obecný přehled o profesionální technice a seznámení s technikou dostupnou ve škole) - úvod do zpracování videa na počítači - příprava videa pro videoprojekci - využití kamery na scéně v reálném čase (přímé napojení kamery na videoprojekci a dramatické možnosti z toho plynoucí) - úvod do filmového výrobního procesu (složení filmového a televizního štábu, fáze výrobního procesu, typy filmového scénáře) - úvod do filmové řeči (velikosti záběrů, střihová skladba)
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněna praktickými ukázkami techniky i promítáním filmových úryvků. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s profesionály z filmového odvětví pro účely scénické tvorby.
- Praktická část: - jednoduchá kamerová cvičení (jednozáběrový film s využitím velikostí záběru) - jednoduchá střihová cvičení - tvorba scénického gagu na téma „Klaun objeví kameru“
- Literatura
- doporučená literatura
- James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
- Kučera, Jan: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: AMU, 2002
- Výukové metody
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí předmětu je paralelní výuka scenáristiky a dramaturgie. Tyto poznatky jsou průběžně aplikovány na "mikropředstavení" a filmy vznikající během praktické práce s multimédii.
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2017/DFDZ204