DVDZY14 Tvůrčí dílna I

Divadelní fakulta
zima 2020
Rozsah
40/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Veronika Broulíková (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíle předmětu - seznámit studenty se základními typy loutek (maˇásek, manekýn...) a jejich animací, tedy základními řemeslnými dovednostmi při vodění loutek -vést studenty při tvorbě jednoduchých loutek ze surového materiálu -umožnit studentům prakticky prozkoumat a teoreticky reflektovat principy loutkového divadla a jeho možnosti využití ve výchově a vzdělávání -seznámit studenty s podstatnými momenty v historii českého loutkářství a významnými osobnostmi loutkového oboru, které ovlivnily jeho vývoj - nabídnout hhled do tzv. terapie loutkou (lekce s loutkami s terapeutickými účinky pro děti se specifickými potřebami)formou přednášek doplněných videoukázkami
Výstupy z učení
Studenti budou: - seznámeni se základními typy loutek - schopni animovat různé typy loutek - schopni vyrobit loutku z jednoduchého surového materiálu - seznámeni se základy historie českého loutkářství - se orientovat v možnostech využití loutky ve výchově a vzdělávání (divadelní dílny,terapie loutkou atd.) - schopni zvolit vhodný text pro inscenování skrze hru s loutkou - schpni využít loutku v praxi s neprofesionální skupinou adekvátně věku a schopnostem účastníků - schopni využít práci s loutkou v rámci vlastní inscenační tvorby
Osnova
  • Týdenní dílna je koncipována jako intenzivní setkání s tématem loutkového divadla. První fází je teoretické a praktické seznámení s různými typy loutek: předmětná loutka (improvizovaná loutka, imanigární loutka), ruka jako loutka(prstová loutka, maňásek,mapet) - manekým - práce s textem - hledání jeho loutkového potenciálu. Následuje vlastní praktická činnost studentů - práce s výtvarným materiálem, vytvořenými loutkami a texty, která směřována k dílčím výstupům. Na konci dílny se věnujeme tématu lekcí s terapeutickým potenciálem tzv. terapie loutkou (video, foto, praktická ukázka)
Výukové metody
dílna, projekt Metody výuky: přednáška, projekce, práce s textem, výtvarná činnost,samostatná práce studentů.
Metody hodnocení
Zápočet je udělen na základě účasti v dílně a předvedení dílčích výstupů.
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2023.