DIFA:DVDZY14 Tvůrčí dílna I - Informace o předmětu
DVDZY14 Tvůrčí dílna I
Divadelní fakultazima 2020
- Rozsah
- 40/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Divadlo a výchova pro Neslyšící (program DIFA, Div_vych:B)
- Výchovná dramatika pro Neslyšící (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle předmětu - seznámit studenty se základními typy loutek (maˇásek, manekýn...) a jejich animací, tedy základními řemeslnými dovednostmi při vodění loutek -vést studenty při tvorbě jednoduchých loutek ze surového materiálu -umožnit studentům prakticky prozkoumat a teoreticky reflektovat principy loutkového divadla a jeho možnosti využití ve výchově a vzdělávání -seznámit studenty s podstatnými momenty v historii českého loutkářství a významnými osobnostmi loutkového oboru, které ovlivnily jeho vývoj - nabídnout hhled do tzv. terapie loutkou (lekce s loutkami s terapeutickými účinky pro děti se specifickými potřebami)formou přednášek doplněných videoukázkami
- Výstupy z učení
- Studenti budou: - seznámeni se základními typy loutek - schopni animovat různé typy loutek - schopni vyrobit loutku z jednoduchého surového materiálu - seznámeni se základy historie českého loutkářství - se orientovat v možnostech využití loutky ve výchově a vzdělávání (divadelní dílny,terapie loutkou atd.) - schopni zvolit vhodný text pro inscenování skrze hru s loutkou - schpni využít loutku v praxi s neprofesionální skupinou adekvátně věku a schopnostem účastníků - schopni využít práci s loutkou v rámci vlastní inscenační tvorby
- Osnova
- Týdenní dílna je koncipována jako intenzivní setkání s tématem loutkového divadla. První fází je teoretické a praktické seznámení s různými typy loutek: předmětná loutka (improvizovaná loutka, imanigární loutka), ruka jako loutka(prstová loutka, maňásek,mapet) - manekým - práce s textem - hledání jeho loutkového potenciálu. Následuje vlastní praktická činnost studentů - práce s výtvarným materiálem, vytvořenými loutkami a texty, která směřována k dílčím výstupům. Na konci dílny se věnujeme tématu lekcí s terapeutickým potenciálem tzv. terapie loutkou (video, foto, praktická ukázka)
- Výukové metody
- dílna, projekt Metody výuky: přednáška, projekce, práce s textem, výtvarná činnost,samostatná práce studentů.
- Metody hodnocení
- Zápočet je udělen na základě účasti v dílně a předvedení dílčích výstupů.
- Další komentáře
- Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2020/DVDZY14