DIFA:DFDZ104 Multimediální tvorba 1 – zvuk - Course Information
DFDZ104 Multimediální tvorba 1 – zvuk
Theatre FacultyWinter 2020
- Extent and Intensity
- 1/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Tomáš Hubáček (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D.
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 10:15–11:00 301, Fri 11:00–11:45 301, Fri 12:00–12:45 301, Fri 12:45–13:30 301
- Prerequisites (in Czech)
- EVER( DFDL104 Scénáristiko-dramaturgická tvorba a multimediální tvorba )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Theatre (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se zvukovým médiem jako potenciálním výrazovým prostředkem nekonvenčního scénického díla a jeho současnými technickými možnostmi na poloprofesionální („low budget“) i profesionální úrovni, včetně pouličních a site-specific aplikací. Studenti se seznámí s nezbytným technickým „know-how“, hlavní důraz je však kladen na praktická cvičení, jejichž úkolem je představit studentům kreativní potenciál zvukového média pro jejich vlastní tvorbu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po absolvování předmětu je student schopen: - dramaturgicky a režijně pracovat se zvukem jako scénickým výrazovým prostředkem - posoudit možný přínos zvukové interaktivity pro daný scénický projekt - zapojit průzkum možností zvukové interaktivity do tvůrčího procesu a organicky ji propojovat s ostatními výrazovými prostředky, především s pohybovou akcí - spolupracovat s odborníkem - sounddesignérem či multimediálním skladatelem
- Syllabus (in Czech)
- Témata teoretické části:
- - zvuková technika (typy mikrofonů, typy reproduktorů, kabely a jejich zapojení, mixážní pult, MIDI kontroler, looper)
- - zvuk na počítači (zvuková karta, zvukové formáty, programy pro práci se zvukem (editory, sekvencery, modulární studia), zvukové efekty použitelné v reálném čase)
- - nahrávání zvuku, internetové zvukové banky a základy počítačové úpravy zvuku
- - možnosti interaktivního využití zvukové složky v multimediálním představení na pomezí zvukové instalace
- Přednáškový výklad teoretické části je doplněn praktickými ukázkami a častými přechody do diskuze. Smyslem teoretické průpravy není vyčerpávající teoretické ovládnutí problematiky, ale studenti získají schopnost erudované komunikace a tvůrčí spolupráce s umělci a techniky z oblasti zvuku. Dle zájmu konkrétních studentů je předmět doplněn úvody do tvorby ruchů, technik beatboxu a body percussion, nahrávání a mixu hudby, střihu hudby atd.
- V praktické části výuky dostanou studenti prostor pro experimenty s dostupnou zvukovou technikou (mikrofon, reproduktory, počítač s modulárním studiem umožňující práci s interaktivními zvukovými efekty, looper) a vyzkoušejí si využití zvuku a realtimových zvukových efektů ve scénických mikropředstaveních.
- Součástí předmětu je také vazba na předmět ""Herecká tvorba"" - vytvoření ""zvukového obrazu"" k pohybovému sólu.
- Literature
- CAGE, J.: Silence. info
- Marek, Vlastimil: Tajné dějiny hudby: zvuk a ticho jako stav vědomí. Praha: EMINENT: Knižní klub, 2000.
- PEJCHA, Jiří and Jan ŠKUBAL. Zvuk v divadle: učební texty pro výuku předmětu Základy scénického zvuku. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně,, 2005. ISBN 80-86928-01-2. info
- KAHN, Douglas. Noise, water, meat: a history of sound in the arts. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2001, 455 pp. ISBN 0-262-61172-4. info
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře se skládají z teoretické a praktické části, které se však v praxi často prolínají ve prospěch maximální názornosti a podle kreativních impulsů. Součástí jsou diskuze a analýzy výsledků tvůrčích úkolů.
- Assessment methods (in Czech)
- Na zadaných tvůčích cvičeních se hodnotí schopnost studentů kreativním způsobem uchopit zvukové médium a s jeho využitím vytvořit ucelený krátký scénický tvar (v návaznosti na předmět "Herecká tvorba"). Dále se hodnotí aktivita na hodinách a formou ústního testu osvojení základní terminologie a základních schopností práce se zvukovou technikou.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (Winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2020/DFDZ104