DDVZ410 Management pro DaV I

Divadelní fakulta
zima 2020
Rozsah
1/1/2. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
MgA. Ondřej Vodička (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Silva Macková
Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadlo a výchova – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
St 14:30–15:15 207, St 15:15–16:00 207
Předpoklady
Úspěšné přijetí ke studiu navazujícího magisterského stupně studia.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seznámit studenty s manažerskou terminologií v oblasti propagace, marketingu a fudraisingu. Prohloubit znalosti a praktické dovednosti studentů při tvorbě fundraisingových a fundraisingových strategií včetně PR.
Deskriptory: Student je teoreticky i prakticy připraven na vytváření kampaní dle oblasti svého zaměření. Student se orientuje v dané problematice a je schopen své znalosti a dovednosti dále samostatně rozvíjet.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v odborné terminologii a správně ji používat;
- vhodně využívat sociální sítě;
- vytvořit "media plan" svých projektů;
- bude schopen právně ošetřit zamýšlené aktivity v dané oblasti;
Osnova
  • Obsah předmětu:
  • - odborná terminologie v probírané oblasti;
  • - sociální sítě (Facebook, Instagram, Twitter, Instagram, atd.);
  • - PR dříve a dnes;
  • - filantropie a její podoby;
  • - outsourcing + příklady;
  • - sponzoring vs. etika;
  • - marketingové kampaně - příklady dobré a špatné praxe;
  • - různé formy propagace a dopady na konkrétní cílové skupiny;
  • - právní aspekty probíraných témat;
Literatura
    doporučená literatura
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • TOMANDL, Ján. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Computer Press: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3. info
  • SEDLÁČEK, Tomáš. Ekonomie dobra a zla : Po stopáchlidského tázání od Gilgameše po finanční krizi. 1. vydání. Praha: 65.pole, 2009, 270 s. ISBN 978-80-903944-3-8. info
  • VYSEKALOVÁ, J. a Jan MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5. info
    neurčeno
  • ORELL, David a Tomáš SEDLÁČEK. Soumrak homo economicus:. 65. pole, 2012. ISBN 978-80-87506-07-3. info
Výukové metody
Přednáška/seminář
Počet hodin kontaktní výuky týdne: 2;
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2;
Student poznatky získané přednáškou a samostudiem reflektuje a prakticky ověřuje samostatně či v týmové spolupráci při zpracování zadaných praktických cvičení. Výsledky těchto cvičení jsou průběžně prezentovány a reflektovány jak pedagogem, tak spolužáky.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem.
Známka se skládá z:
a) docházky (účast alespoň na 75 % výuky - v případě větší absence je pedagogem zadán doplňující úkol);
b) aktuality k tématu projednávaném v některém ze seminářů;
c) vyvoření "media planu" k vlastnímu (reálnému či fiktivnímu) projektu; úkol je následn vyhodnocen pedagogem;
d) odevzdání písemné eseje o rozsahu cca 3xNS A4 na zadané téma;
e) kolokvia - povinná účast; dojde ke skupinovému ověřování znalostí studentů, a to v celé šíři probíraných témat.
Navazující předměty
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, zima 2019, zima 2021.