DIFA:DVDZ407 Rozvíjení výtvarné a komunikač - Informace o předmětu
DVDZ407 Rozvíjení výtvarné a komunikační kreativity
Divadelní fakultazima 2019
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- RNDr. Roman Vančura, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Pá 14:30–16:00 201
- Předpoklady
- Plná a aktivní účast, průběžné plnění všech zadaných úkolů (vlastní tvorba ve cvičeních, vlastní tvorba mimo cvičení), prezentace tvorby v adekvátní formě (výběr děl a jejich komentář), vedení deníku dle zadaných instrukcí. Realizace výtvarného projektu dle vlastního uvážení.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Výchovná dramatika Neslyšících (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Reflexe historie, obsahů a širších kontextů současného výtvarného umění a výtvarné výchovy. Rozvíjení schopnosti výtvarného cítění , vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím tradičních i nových médií a jejich specifickými prostředky.
- Výstupy z učení
- Portfolio odpovídající kvality – zahrnující vytvořená výtvarná díla, reflexe, záznamy a poznámky, dílčí úkoly atd. Realizace vlastního projektu a jeho písemná reflexe - využití výtvarné kreativity ve vlastní pedagogické nebo divadelní práci.
- Osnova
- Ověřování komunikačních účinků, osobní postoj v komunikaci, komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu, záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění, zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí. Výtvarné řady a projekty. Arteterapie a artefiletika.
- Literatura
- Liebmann, M.: Skupinová arteterapie: nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Portál, Praha 2005, 80-7178-864-3
- Roeselová, V.: Námět ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1995, ISBN 80-238-3744-3.
- Roeselová, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2000, ISBN 80-902267-3-6.
- Slavík, J.: Umění zážitku, zážitek uměním. 1. díl. Pedagogická fakulta UK, Praha 2011, ISBN 978-80-7290-498-3
- Slavíková, V. et al.: Výtvarné čarování (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). Pedagogická fakulta UK, Praha 2000, ISBN 80-7290-016-1.
- Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2004, ISBN 80-902267-5-2.
- Brukner, J.: Pojďte s námi za obrazy. Albatros, Praha 1995, ISBN 80-00-00265-5 .
- Kulka, J.: Psychologie umění. Grada, Praha 2008, ISBN 978-80-247-2329-7.
- Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1997, ISBN 80-902267-2-8.
- Roeselová, V.: Techniky ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1996, ISBN 80-902267-1-10.
- Výukové metody
- cvičení
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet. Průběžné sledování výkonu studentů, analýza portfolia, projektu i jeho reflexe.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2019/DVDZ407