DSCZ211 Audiovizuální projekt

Divadelní fakulta
zima 2019
Rozsah
1/1/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Petr Francán (přednášející)
Garance
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér scénografie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem výuky je rozvoj komplexní umělecké osobnosti schopné se vyjadřovat elektronickými audiovizuálními prostředky jako integrované součásti divadelní tvorby.
Výstupy z učení
Student je schopen: vytvářet vlastní propagační videodokumentaci vyrobit médium pro projekce v divadle realizovat vlastní video prezentace zpracovat video pro reklamnía výstavní účely
Osnova
  • Studenti se věnují pod vedením pedagoga audiovizuálnímu záznamu v digitálních technologiích a jejich následnému zpracování, drobná filmová tvorba-dokument, reportáž, esej, adaptace.
  • Studenti po úvodním semestrálním cvičení s kamerou, audiozáznamem a střihovými softwary přistupují k realizaci vlastních ročníkových, semestrálních prací. Podle volby školitele se věnují více práci se softwary, kamerou, animaci počítačové či klasické dvoj-trojrozměrné a dále interaktivnímu zpracování projektů.
  • Zpracování uměleckého výkonu pro prezentaci (projekci) i archivaci. Rozvoj schopností integrovat uměleckou invenci, teoretické znalosti i technické dovednosti a zastávat jakoukoli roli štábu výše deklarovaných úkolů.
  • Směřovat ke skupinovému (vzájemnému) uměleckému výkonu, vždy s důrazem na mateřský studijní obor.
  • Odborné znalosti:
  • Absolventi jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti.
  • Uvědomují si možnosti vzájemného kreativního přesahu dalších souvisejících umění a vhodným způsobem tvořivě integrují principy z ostatních oborů lidského poznání.
  • Ovládají základní problematiku vyplývající z dynamiky vztahů vzájemné, týmové umělecké tvorby.
  • Dovednosti:
  • Při řešení praktických problémů předmětu zájmu využívají osvojených poznatků, základních postupů a metod oboru způsobem přinášejícím inspirativní podněty, využívají kreativní řešení problému, hledají originální umělecky i eticky odpovědná řešení.
  • Způsobilosti:
  • Absolventi jsou schopni se samostatně a odpovědně rozhodovat v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí umělecké tvorby.
  • V umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni poznání.
Literatura
  • Základy střihové skladby, Josef Valušiak, vydala Akademie múzických umění v Praze, filmová a televizní fakulta, katedra střihové sklady, 3. rozšířené vydání, Praha 2005. info
  • Ben Long, Sonja Schenk: Velká kniha digitálního videa. Praha, Computer Press 2005

    Manuály a uživatelské příručky technologických řetězců.

    Další informační zdroje.

Výukové metody
Cvičení,
diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů,
komplexní syntéza znalostí i dovedností.
Metody hodnocení
Soustavné sledování výkonu studentů odrážející probranou látku.
Úroveň profesního výkonu.
Zápočet na základě aktivní účasti a prezentace profesního výkonu.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2018, zima 2020.