DDVZ309 Theatre Project V - Theater Play

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Kamila Konývková Kostřicová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 14:30–16:00 4, Thu 16:15–17:45 4, Thu 18:00–19:30 4
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
CÍLEM předmětu je prakticky seznámit studenty s tvorbou inscenace, jejímž východiskem je stávající pravidelný text.

DESKRIPTORY
V rámci předmětu se student rozvíjí v těchto oblastech:
- dramaturgický výběr předlohy;
- dramaturgický rozbor (žánr, téma, kontext, situační rozbor, rozbor postav...);
- tvorba dramaturgicko-režijní koncepce (vč. scénografického a hudebního řešení);
- režijní tvorba (režijní příběh, strategie, akcent, inscenační žánr);
- úprava dramatického textu;
- režijně-herecká výstavba jevištní situace;
- herecké ztvárnění postavy v zadaných okolnostech;
- průběžná reflexe procesu tvorby - aktivní diváctví v průběhu inscenování i reprízování.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit funkční jevištní situaci s aplikací principů mizanscény;
- herecky vytvořit a v divadelní komunikaci obhájit jevištní postavu;
- objasnit postup a definovat výsledek vzniklého inscenačního tvaru.
Syllabus (in Czech)
  • Předmět krok po kroku sleduje postupy klasického interpretačního divadla, avšak s plným zapojením všech studentů předmětu do výkonu jednotlivých fází tvorby - od dramaturgického výběru, přes dramaturgický rozbor, hledání konkrétního inscenačního řešení pro celek inscenace (včetně scénografické a hudební stránky), výstavbu konkrétních jevištních situací, až po vlastní herecké ztvárnění.

    Přípravný proces volně přechází v proces inscenační a vrcholí v premiéře a minimálně pěti reprízách vzniklého tvaru pro širší veřejnost.
Literature
    recommended literature
  • Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-8086928-59-3. info
  • HOŘÍNEK, Zdeněk: Drama, divadlo, divák, Brno (JAMU) 1991 nebo Bratislava (Tatran) 1985. info
  • Karlík, Josef: Cesty k herectví. JAMU, Brno 2009. info
  • Sherhaufer, P.: Čítanka z dejín divadelnej réžie I. - II. Národné divadelné centrum, Bratislava 1998. info
    not specified
  • Ejzenštejn, Sergej Michailovič. Umenie mizanscény. I.-II. Bratislava: Národne Divadelne Centrum, 1998. info
  • Jaroslav Vostrý: Režie je umění, Praha 2001. info
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: divadelní projekt
Metody výuky: metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů, práce s textem, obrazem, A/V, diskuzní metody
Assessment methods (in Czech)
Metody ověřování výsledků: soustavné sledování výkonu studentů, analýza výsledků činnosti studenta – profesní výkon
Předpokládá se 100% docházka.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2019/DDVZ309