DIFA:DDVZ309 Theatre Project V - Theater Pl - Course Information
DDVZ309 Theatre Project V - Theater Play
Theatre FacultyWinter 2022
- Extent and Intensity
- 0/6/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Kamila Konývková Kostřicová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 16:15–17:45 4, Mon 18:00–19:30 4, Mon 19:45–21:15 4
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama in Education (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- CÍLEM předmětu je prakticky seznámit studenty s tvorbou inscenace, jejímž východiskem je stávající pravidelný text.
DESKRIPTORY
V rámci předmětu se student rozvíjí v těchto oblastech:
- dramaturgický výběr předlohy;
- dramaturgický rozbor (žánr, téma, kontext, situační rozbor, rozbor postav...);
- tvorba dramaturgicko-režijní koncepce (vč. scénografického a hudebního řešení);
- režijní tvorba (režijní příběh, strategie, akcent, inscenační žánr);
- úprava dramatického textu;
- režijně-herecká výstavba jevištní situace;
- herecké ztvárnění postavy v zadaných okolnostech;
- průběžná reflexe procesu tvorby - aktivní diváctví v průběhu inscenování i reprízování. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vytvořit funkční jevištní situaci s aplikací principů mizanscény;
- herecky vytvořit a v divadelní komunikaci obhájit jevištní postavu;
- objasnit postup a definovat výsledek vzniklého inscenačního tvaru. - Syllabus (in Czech)
- Předmět krok po kroku sleduje postupy klasického interpretačního divadla, avšak s plným zapojením všech studentů předmětu do výkonu jednotlivých fází tvorby - od dramaturgického výběru, přes dramaturgický rozbor, hledání konkrétního inscenačního řešení pro celek inscenace (včetně scénografické a hudební stránky), výstavbu konkrétních jevištních situací, až po vlastní herecké ztvárnění.
Přípravný proces volně přechází v proces inscenační a vrcholí v premiéře a minimálně pěti reprízách vzniklého tvaru pro širší veřejnost.
- Předmět krok po kroku sleduje postupy klasického interpretačního divadla, avšak s plným zapojením všech studentů předmětu do výkonu jednotlivých fází tvorby - od dramaturgického výběru, přes dramaturgický rozbor, hledání konkrétního inscenačního řešení pro celek inscenace (včetně scénografické a hudební stránky), výstavbu konkrétních jevištních situací, až po vlastní herecké ztvárnění.
- Literature
- recommended literature
- Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. Brno: JAMU, 2009. ISBN 978-8086928-59-3. info
- HOŘÍNEK, Zdeněk: Drama, divadlo, divák, Brno (JAMU) 1991 nebo Bratislava (Tatran) 1985. info
- Karlík, Josef: Cesty k herectví. JAMU, Brno 2009. info
- Sherhaufer, P.: Čítanka z dejín divadelnej réžie I. - II. Národné divadelné centrum, Bratislava 1998. info
- Teaching methods (in Czech)
- Formy výuky: divadelní projekt
Metody výuky: metody vytváření dovedností, projektová výuka, samostatná práce studentů, práce s textem, obrazem, A/V, diskuzní metody - Assessment methods (in Czech)
- Metody ověřování výsledků: soustavné sledování výkonu studentů, analýza výsledků činnosti studenta – profesní výkon
Předpokládá se 100% docházka. - Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2022/DDVZ309