DIFA:DTDZ400 Taneční a pohybová výchova - Informace o předmětu
DTDZ400 Taneční a pohybová výchova
Divadelní fakultazima 2018
- Rozsah
- 7.5/7.5/30. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER( DTDL400 Taneční a pohybová výchova )
úspěšné vykonání přijímací zkoušky na magisterský stupeň studia oboru TaPDaV Bc. titul získaný v oboru TaPDaV nebo oboru příbuzném - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Taneční a pohybové divadlo a výchova (program DIFA, B-DRAUM)
- Taneční a pohybové divadlo a výchova (program DIFA, N-DRAUM)
- Taneční a pohybové divadlo a výchova (program DIFA, N-DRAUM, směr Pohybové divadlo)
- Taneční a pohybové divadlo a výchova (program DIFA, N-DRAUM, směr Taneční výchova)
- Cíle předmětu
- Pro studenty směřující k pedagogické činnosti v oblasti taneční a pohybové výchovy na nejrůznějších úrovních školství, amatérských či profesionálních souborů, tanečních divadel. Prohloubení znalostí, jak praktických, tak i teoretických. Důraz je kladen na objevování svého místa a uvědomování si své jedinečnosti v rámci sounáležitosti s celkem. Zejména jsou studenti vedeni k rozvíjení inteligence těla jedince. Dále k původnosti a originalitě přístupu k výuce taneční a pohybové výchovy obecně. Rozvíjí schopnost vyjádření prožitku sounáležitosti a sdílení, čímž budou ve své praxi působit proti odcizení a vykořenění jedince.
- Osnova
- pojem taneční a pohybová výchova historie taneční a pohybové výchovy v ČR rámcové plány MŠMT týkající se Taneční a pohybové výchovy dopady Taneční a pohybové výchovy na rozvoj osobnosti. dopady Taneční a pohybové výchovy na zdravý vývoj dítěte osobnost pedagoga Taneční a pohybové výchovy reflexe profesního směřování studenta v souvislosti s taneční a pohybovou výchovou
- Literatura
- doporučená literatura
- E. Bláhová Tělesná výchova rytmikou dětí školních a předškolních E. Bláhová Verše a říkadla pro rytmický výcvik dětí Praha 1935 J. Jeřábková Taneční průprava SPN Praha 1979 J. Jeřábková Taneční průprava Praha NIPOS ARTAMA 2004 J. Kroschlová výrazový tane
- Výukové metody
- přednáška diskuzní metody samostatná práce studentů
- Metody hodnocení
- Studenti odevzdají písemnou práci v elektronické podobě, na základě jejího hodnocení doplněnou ústním pohovorem vztahujícím se k této práci, na jehož základě bude udělen kl. zápočet.
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2018/DTDZ400