DTDZ400 Taneční a pohybová výchova

Divadelní fakulta
zima 2016
Rozsah
7.5/7.5/30. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DTDL400 Taneční a pohybová výchova )
úspěšné vykonání přijímací zkoušky na magisterský stupeň studia oboru TaPDaV Bc. titul získaný v oboru TaPDaV nebo oboru příbuzném
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Pro studenty směřující k pedagogické činnosti v oblasti taneční a pohybové výchovy na nejrůznějších úrovních školství, amatérských či profesionálních souborů, tanečních divadel. Prohloubení znalostí, jak praktických, tak i teoretických. Důraz je kladen na objevování svého místa a uvědomování si své jedinečnosti v rámci sounáležitosti s celkem. Zejména jsou studenti vedeni k rozvíjení inteligence těla jedince. Dále k původnosti a originalitě přístupu k výuce taneční a pohybové výchovy obecně. Rozvíjí schopnost vyjádření prožitku sounáležitosti a sdílení, čímž budou ve své praxi působit proti odcizení a vykořenění jedince.
Osnova
  • pojem taneční a pohybová výchova historie taneční a pohybové výchovy v ČR rámcové plány MŠMT týkající se Taneční a pohybové výchovy dopady Taneční a pohybové výchovy na rozvoj osobnosti. dopady Taneční a pohybové výchovy na zdravý vývoj dítěte osobnost pedagoga Taneční a pohybové výchovy reflexe profesního směřování studenta v souvislosti s taneční a pohybovou výchovou
Literatura
    doporučená literatura
  • E. Bláhová Tělesná výchova rytmikou dětí školních a předškolních E. Bláhová Verše a říkadla pro rytmický výcvik dětí Praha 1935 J. Jeřábková Taneční průprava SPN Praha 1979 J. Jeřábková Taneční průprava Praha NIPOS ARTAMA 2004 J. Kroschlová výrazový tane
Výukové metody
přednáška diskuzní metody samostatná práce studentů
Metody hodnocení
Studenti odevzdají písemnou práci v elektronické podobě, na základě jejího hodnocení doplněnou ústním pohovorem vztahujícím se k této práci, na jehož základě bude udělen kl. zápočet.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, zima 2021.