DIFA:DSDZY11 Světlo mimo divadelní kontext - Informace o předmětu
DSDZY11 Světlo mimo divadelní kontext I
Divadelní fakultazima 2018
- Rozsah
- 2/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavla Beranová (přednášející)
- Garance
- Ateliér světelného designu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér světelného designu – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Světelný design (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základy světelného designu v jiných oborech než je scénická tvorba a tím rozšířit možnosti dalšího studia a budoucího uplatnění.
V intenzivních 3 denních blokových seminářích s profesionály získávají studenti základy světelného designu v následujících oblastech:
Semestr I: Events a koncerty
Semestr II: Architektura
Semestr III: Výstavnictví
Semestr IV: Film
V zimním semestru prvního ročníku se seminář Světlo mimo divadelní kontext zabývá světelným designem v oblasti „events“ a koncertů a je veden ve spolupráci s profesionálem v oboru Janem Šušklebem.
Třídenní rozsah semináře umožňuje detailní vhled do metodologie a poskytuje příležitost si prakticky vyzkoušet používané technologie.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude mít student dostatečné základy pro případný další rozvoj v dané oblasti světelného designu, ať už půjde o specializované studium nebo pracovní stáž.
Bude mít základy metodologie, práce s technologiemi (hardware i software) a názvosloví. - Osnova
- Tématem prvního bloku jsou "Events" a koncerty, lektorem je MgA. Jan Šuškleb.
- Blok se věnuje:
- 1) Metodám práce v dané oblasti
- - jednotlivé fáze tvůrčího procesu
- - způsoby prezentace, používané prostředky (analogové i digitální)
- - struktura tvůrčího týmu, kompetence a povinnosti light designéra
- - modelový časový harmonogram projektu
- 2) Základům technických znalostí a dovedností nutných pro práci v oboru
- - používané světelné technologie, jejich základní vlastnosti a kritéria výběru
- - vizualizační a výpočetní programy
- 3) Příkladům projektů z praxe a jejich rozboru
- 4) Možnostem dalšího studia a profilu uchazeče o takové studium
- 5) Možnostem uplatnění v oboru
- 6) Doporučené literatuře k samostudiu
- Literatura
- Cadena, Richard 2010 Automated Lighting: The Art and Science of Moving Light in Theatre, Live Performance, and Entertainment - Second Edition. :Focal Press. info
- MORAN, Nick. 2010 Světelný design pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce : Divadelní ústav. info
- SCOATES, Christopher. Bullet Proof ... I Wish I Was: The Lighting & Stage Design of Andi Watson. San Francisco: Chronicle books, 2011.
- HOLDING, Eric. Staged Architecture, The Work of Mark Fisher. Hoboken: Wiley, 2000.
- SCHILLER, Brad. The Automated Lighting Programmer Handbook, 3rd edition. Waltham: Focal Press, 2016.
- MOODY, James - DEXTER, Paul. Concert Lighting, The Art and Business of Entertainment Lighting. Boca Raton: CRC Press, 2016.
- LARMANN, Ralph. Stage Design Emotions. Bergkirchen: PPV Medien GmbH, 2010.
- CADENA, Richard. Electricity for the Enterntainment Electrician and Technician, 2nd edition. Waltham: Focal Press, 2014.
- HONS ŠUŠKLEB, Jan. Aplikovaný lighting design. 2010. info
- Výukové metody
- Blokový seminář s profesionálem v oboru
- Metody hodnocení
- Zápočet je udělen za účast na semináři v celé jeho délce.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Pomůcky: PC s 3D vizualizačním programem (například MA 3D), světelný pult a set inteligentních světel
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2018/DSDZY11